برنامه نود این هفته از ساعت ۲۲:۴۱ دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و ساعت ۲:۱۸ بامداد سه شنبه به پایان رسید.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۸۶
اتهام عجیب جپاروف به فوتبال ایران / هواداران فوتبال ایران، پاناما را برای همگروهی ترجیح دادند

به گزارش جام جم آنلاین ، برنامه نود این هفته از ساعت ۲۲:۴۱ دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

نظرسنجی برنامه به تیم های حاضر در سید چهارم جام جهانی اختصاص داشت و مخاطبان باید از میان گزینه های زیر تیم مورد علاقه خود را برای همگروهی با ایران انتخاب می کردند.

۱.پاناما

۲. صربستان

۳.مراکش

۴.نیجریه

کلیپی از خلاصه آیتم هایی که قرار است در برنامه امشب روی آنتن رود پخش شد.

با پخش کلیپی از ویژه برنامه قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مشخص شد قرار است لوئیس فیگو هم در این ویژه برنامه حضور فعالی داشته باشد. اسطوره فوتبال پرتغال میهمان برنامه ۹۰ در روز جمعه هفته جاری است.

به مناسبت فرا رسیدن سالروز دیدار تاریخی استرالیا و ایران کلیپ جذابی از مرور خاطرات برخی تماشاگران ایرانی و استرالیایی آن بازی پخش شد.

در این بخش مایکل لینچ گزارشگر برنامه سیدنی مورنینگ هرالد استرالیا هم به بیان خاطراتش از آن بازی پرداخت.

احتمال همگروهی ایران با هر تیم از سید چهارم در دور گروهی جام جهانی بررسی شد.

برترین های هفته

برترین حرکات

حسین ساکی(صنعت نفت) میثم تیموری(پارس جنوبی جم) مهدی مهدی پور(ذوب آهن) کرار جاسم(صنعت نفت) علی قلی زاده(سایپا) سینا مریدی(فولاد خدزستان) محمد صادق بارانی(پیکان) رسول نویدکیا(سپاهان) جونیور مارینی(استقلال خوزستان) آگوستو سزار(صنعت نفت آبادان) سعید زارع(استقلال خوزستان) زبیر نیک نفس(صنعت نفت) یونس دلفی(استقلال خوزستان) حمید بوحمدان(ذوب آهن)

تیر دروازه هفته

محسن فروزان(پارس جنوبی جم)

کار تیمی هفته

استقلال خوزستان

موقعیت از دست رفته هفته

حسین مهربان(پدیده مشهد)

پاس گل برتر هفته

علی قربانی(استقلال تهران)

مهار هفته

وحید شیخ ویسی(استقلال خوزستان)

گل برتر هفته

کرار جاسم(صنعت نفت آبادان)

کلیپ ۹۰ درجه روی آنتن رفت.

در ادامه گفت و گو با کریگ فاستر، بازیکن سابق تیم ملی استرالیا که در دیدار این تیم مقابل ایران در سال ۱۹۹۷ هم به میدان رفت پخش شد.

او که اکنون خبرنگار شده است در این مصاحبه اسکایپی به مرور خاطراتش از آن بازی تاریخی، شرایط فعلی فوتبال استرالیا پرداخت.

خلاصه و حواشی دیدار پارس جنوبی و پرسپولیس پخش شد

نکات بازی

پرسپولیس پیش از دیدار با پارس جنوبی تنها تیم لیگ برتری بود که مرتکب پنالتی نشده بود اما در بازی با پارس جنوبی این اتفاق رخ داد.

هر ۲ پنالتی که پرسپولیس در لیگ و جام حذفی مرتکب شده بود، به تیرک برخورد کرده است.

نخستین شکست خانگی پارس جنوبی مقابل پرسپولیس ثبت شد.

پرسپولیس رکورددار پیروزی در لیگ هفدهم است.

محسن فروزان تنها دروازه بان پنالتی زن تاریخ لیگ برتر است.

در ادامه کلیپی از تقابل های محسن فروزان با پرسپولیس روی آنتن رفت.

با توجه به اینکه در هفته اخیر بحث استفاده علیرضا بیرانوند از شناسنامه محمدرضا، برادر کوچک ترش به گوش می رسید دوربین برنامه ۹۰ این هفته به محل زندگی خانواده دروازه بان تیم ملی رفت که اهالی این محل تاکید کردند بیرانوند تنها یک برادر ۶ ساله دارد و چنین موضوعی شایعه ای است که در فضای مجازی مطرح شده است.

پدر بیرانوند هم تاکید کرد که محمدرضا پسر عموی بیرانوند است و علیرضا از شناسنامه او استفاده نمی کند. جالب این جاست در این کلیپ مشخص شد پدر دروازه بان تیم ملی با وجود اینکه متولد سال ۱۳۵۰ است در سال ۱۳۵۸ شناسنامه گرفته است.

در ادامه گفت و گوی جذاب محمد حسین میثاقی با هفت برادر خانواده استواری، برادران مرودشتی فوتبال ایران که تمام آن ها در سطح ملی و باشگاهی بازی کرده اند، روی آنتن رفت.

خلاصه دیدار استقلال و گسترش فولاد پخش شد.

نکات بازی

در تاریخ لیگ برتر فیروز کریمی به هیچ تیمی اندازه استقلال نباخته است.

استقلالی ها مقابل گسترش برای ششمین بار در فصل جاری به تیرک دروازه زدند.

فرشید اسماعیلی نخستین بازیکنی است که توانست در لیگ هفدهم برای استقلال دبل کند. او از این طریق با ۲ گل در کنار جابر انصاری به عنوان بهترین‌ گلزن آبی پوشان مطرح شد.

گسترش فولاد تاکنون نتوانسته استقلال را شکست دهد.

استقلال در ۶ بازی که با وینفرد شفر انجام داده است تنها یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرده است.

استقلال تنها تیم لیگ هفدهم است که تاکنون نتوانسته است از ضربات ایستگاهی به گل برسد.

کلیپی از سرور جپاروف، ستاره ازبکستانی استقلال به عنوان میهمان امشب برنامه پخش شد.

جپاروف: برای ایران در جام جهانی آرزوی موفقیت می کنم اما دیدار این تیم با سوریه عادی نبود

جپاروف درباره اینکه آیا او از قوم تاتار است یا خیر، گفت: منطقه‌ای که در گذشته قوم تاتار ساکن آن بودند اکنون در اوکراین است اما به غیر از من بازیکن مشهور دیگری ندارد. این منطقه قبلا جزء شوروی بوده اما در ازبکستان نیست.

او درمورد اینکه آیا تمایل داشت به جای تیم ملی ازبکستان برای اوکراین به میدان می رفت، بیان کرد: اوکراین لیگ خوبی دارد که سطح آن به اروپا نزدیک است اما تاکنون درباره بازی در تیم ملی این کشور فکر نکرده ام.

جپاروف درباره دربی ازبکستان بین پاختاکور و بنیادکار وشباهت آن به دربی تهران گفت: دربی ازبکستان تقریبا شبیه دربی ایران است. حساسیت دیدار پاختاکور و بنیادکار به عنوان تیم های تاشکندی بالا است و وقتی من بین این تیم‌ها جابجا شدم‌ کلمات بدی شنیدم.

او درباره آقای گل شدن خود در سال ۲۰۰۸ در لیگ ازبکستان اظهار کرد: آن زمان بیشتر بازیکن هجومی بودم و گل می‌زدم. بازیکنان خوبی مانند ریوالدو هم کنارم بودند که می‌توانستند موقعیت های خوبی برای من ایجاد کنن. پر افتخارترین بازیکن تاریخ ازبکستان هستم اما تیمور مثل کاپادزه و ایگناتی نستروف هم قهرمانی زیادی دارند.

جپاروف درباره تفاوت لیگ ایران با سایر کشورهایی که در آن بازی کرده است، بیان کرد: لیگ ایران بسیار قدرتمند است. بازیکنان خوب و تیم‌های با کیفیتی دارد. البته کره جنوبی هم زمین های بسیار خوبی داشت. در عربستان هم مانند ایران زمین‌های چمن خوب و بدی دیده می شود‌.

هافبک استقلال درمورد افتخارهای دوران فوتبالش گفت: اتفاق بزرگ و خوبی برایم است؛ هدفم این بوده است که افتخار زیادی داشته باشم.

جپاروف درباره دلیل انتخاب نام رائول برای پسرش تصریح کرد: این نام را به دلیل رائول گونسالس، کاپیتان سابق تیم ملی اسپانیا انتخاب نکردم و از رائول خوشم می آید‌. پسرم 10 سالش است و فوتبال خوبی دارد. او در آکادمی بنیادکار بازی می‌کند و نمی‌تواند به آکادمی استقلال بیاید؛ خانواده‌ام یک ماه برای تعطیلات در ایران بودند و اکنون کنارم نیستند.

او درباره اینکه در استقلال برخلاف تیم های قبلی اش نمی تواند پیراهن شماره ۸ را بر تن کند، گفت: مشکلی وجود ندارد چراکه هیچوقت در بیرون از کشورم با شماره 8 بازی نکرده ام.

جپاروف درباره حسرت بازی نکردنش در فوتبال اروپا گفت: می‌خواستم در اروپا بازی کنم اما فوتبال مثل زندگی است و این برای من خوب است که در آسیا بازی کردم. زمانی که در پاختاکور بودم، با آینتراخت آلمان هم تمرین کردم و آنها تمایل به عقد قرارداد داشتند اما باشگاه پاختاکور اجازه نداد به این تیم بروم. هدفم رفتن به لیگ های اروپایی بود. تمرین زیادی کردم و زندگی‌ام را برای فوتبال گذاشتم. قصد داشتم در بهترین تیم‌های اروپایی بازی کنم و عناوین زیادی به دست بیاورم که این اتفاق رخ نداد.

جپاروف درباره میزان آمادگی اش گفت: می‌توانم 90 دقیقه کامل بازی کنم و در دیدار مقابل گسترش فولاد هم این امر را نشان دادم. اگر مربی جدید تیم ملی ازبکستان از من بخواهد خوشحال می شوم که به تیم ملی بازگردم. اکنون 35 سالم است و شاید بتوانم در جام جهانی 2022 بازی کنم چراکه هیچ مشکلی ندارم. رایان گیگز هم تا 39 سالگی فوتبال بازی می‌کرد. مشکلی با بازی کردن ندارم.

هافبک استقلال درباره اینکه با پیام یک مدیر برنامه ایرانی در اینستاگرام به این تیم آمده است، بیان کرد: خوشحال هستم که به لیگ ایران آمدم. یک ایجنت در فیس بوک به من پیغام داد و من برای کسب تجربیات بهتر به لیگ ایران آمدم. این انتقال اتفاق خوب و خوشایندی برای من بود.

او درمورد تمایلش برای تمدید قرارداد با سپاهان به دلیل علاقه به زلاتکو کرانچار تصریح کرد: کرانچار مربی بسیار خوب و حرفه‌ای است و ذهنیت بسیار خوبی دارد اما با باشگاه استقلال قرارداد داشتم و باید به این تیم بازمی گشتم.

جپاروف درباره دوران نیمکت نشینی اش در استقلال گفت: شاید سرمربی تصمیم گرفته بود روی نیمکت بنشنیم. 25 بازیکن در تیم داریم که آنها هم باید بازی کنند. شاید بعضی وقت‌ها زمین مسابقه خوب نباشد و برخی مربیان به دلیل شرایط آن مسابقه و زمین بازیکنان را تغییر دهند.

او درمورد جایگاه استقلال در پایان فصل اظهار کرد: می‌توانیم جزو مدعیان قرار بگیریم. تیم بسیار خوب و بازیکنان با تجربه‌ای داریم که در تیم ملی حضور داشتند و از پتانسیل بالایی برخوردار هستند. در هر بازی فرصت‌های زیادی برای گلزنی داریم و فکر می‌کنم درآینده بهتر می‌شویم و پیشرفت می‌کنیم.

جپاروف درباره سرسخت‌ترین فوتبالیست ایرانی که مقابلش بازی کرده است، گفت: اکنون هیچکس را یادم نمی‌آید.

او درمورد صعود نکردن ازبکستان به جام جهانی گفت: شاید در دوره قبلی جام جهانی خوش‌شانس نبودیم چرا که فقط یک گل کم آوردیم و به همین دلیل جام جهانی را از دست دادیم. لیگ ایران بازیکنان خوبی دارد اما نمی‌توانم نام آنها را بگویم. آنهایی که در تیم ملی بازی می‌کنند بازیکنان بسیار خوب و بزرگی هستند و ملی‌پوشان ایران با من هم‌رده هستند.

کاپیتان تیم ملی ازبکستان درباره اینکه آیا دیدار این تیم مقابل قطر در رقابت های مقدماتی جام جهانی قبلی طبیعی بود یا خیر گفت: آن بازی کاملا طبیعی برگزار شد و اتفاقی رخ نداد اما می‌توانم بپرسم بازی ایران و سوریه هم در حالت عادی برگزار شد؟ امسال شانس خوبی برای صعود به جام جهانی داشتیم و جام جهانی دستمان بود اما دیدار با چین را شکست خوردیم و کره جنوبی جای ما به جام جهانی رفت. رفتن به جام جهانی رویای مردم ازبکستان بود‌.

او درباره حضور وینفرد شفر در استقلال بیان کرد: او برای تشکیل بهترین تیم تلاش می کند که این امر برای باشگاه، بازیکان، شفر و تماشاگران اتفاق خوبی است.

هافبک استقلال درباره شانس این تیم برای بازگشت به جمع مدعیان بیان کرد: اکنون 16 امتیاز داریم و پرسپولیس با 27 امتیاز صدرنشین است. 16 بازی تا پایان فصل پیش رو داریم و همچنان برای کسب بهترین جایگاه شانس داریم. می‌توانیم جزء سه تیم بالای جدول شویم.

او درمورد حرکات آکروباتیکش پس از به ثمر رساندن گل بیان کرد: در کودکی ژیمناستیک‌کار بودم و پنج سال این رشته را ادامه دادم. فعلا درباره خداحافظی از فوتبال فکر نمی‌کنم چراکه می‌خواهم در جام جهانی بعدی باشم و 5 سال دیگر بازی کنم. امیدوارم در دور بعدی انتخابی جام جهانی با ایران هم گروه نشویم.

جپاروف درباره قرعه کشی جام جهانی تصریح کرد: امیدوارم تیم ملی ایران در گروه خوبی بیافتد و برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم. به نظرم بهتر است ایران در جام جهانی با تیم‌های کوچک‌تر همگروه شود.

گزارش از نود تا نود پخش شد که به اتفاقات هفته اخیر فوتبال ایران اختصاص یافته بود.

به گفته مهدی تاج، فدراسیون های ایران، کره جنوبی و ژاپن نامزد فدراسیون برتر سال هستند.

با هماهنگی صندوق ورزشکاران باکرامت، تعدادی پیراهن و لوازم ورزشی به نفع زلزله زدگان حراج می‌شود.

بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور بخش بعدی نود بود که روی آنتن رفت.

خداداد افشاریان کارشناس داوری امشب برنامه ۹۰ بود.

آنالیز داوری دیدار پارس جنوبی- پرسپولیس

حرکت مدافع پارس جنوبی روی مهاجم پرسپولیس پنالتی نبود و داور تصمیم درستی گرفت.

بیرانوند به دلیل اشتباه محاسباتی پای صالحی را گرفت و پنالتی پارس جنوبی درست بود.

برخورد جلال مرادی با ایگور پانادیچ درست نبود و داور چهارم باید مربی اخراجی پرسپولیس را از زمین بیرون می برد.

کمال کامیابی‌نیا روی مدافع پارس جنوبی خطا نکرد و گل پرسپولیس درست بود.

آنالیز داوری دیدار استقلال- گسترش فولاد

کمک داور دوم در اعلام آفساید جپاروف اشتباه کرد.

خلاصه دیدار صنعت نفت و سپاهان روی آنتن رفت.

در ادامه خلاصه دیدار ذوب آهن و فولاد پخش شد.

پورموسوی: از تارتار شکایت کردیم چراکه دنبال فوتبال پاک هستیم

سیروس پورموسوی در گفت و گوی تلفنی با برنامه ۹۰ درباره اتهام هایی که در هفته اخیر علیه او مطرح شده است، گفت: همدلی مجموعه بزرگ‌ فولاد سبب شده است کارمان را پیش ببریم. فولاد در تمام بخش ها مجموعه دانشگاهی و تحصیل کرده ای دارد و با برنامه حرکت می کند. خوشبختانه در ۲ هفته اخیر توانستیم پیروزی های با ارزش و فنی ای کسب کنیم که به این امر کم‌توجهی شده است.

او درمورد وجود یک بطری زرد رنگ درون دروازه فولاد در نیمه دوم دیدار با ذوب آهن تصریح کرد: ابتدا باید درباره نیمه اول حرف بزنیم که دیر به ورزشگاه نقش جهان رسیدیم و حتی بازیکنانم فرصت نگاه کردن چمن را نداشتند. در نیمه دوم هم حامد لک با چند دقیقه تاخیر به زمین آمد و تمام عوامل بازی در زمین بودند. اگر بطری دست حامد لک بود که همه می‌فهمیدند. ضمن اینکه ورزشگاه مدرن نقش جهان دوربین‌های مدار بسته دارد و اگر از اعضای کادر فنی، بازیکنان و عوامل فولاد چنین چیزی به دروازه برده شده باشد این دوربین ها نشان می دهند. کاملا این موضوع را تکذیب می‌کنیم.

او ادامه داد: در هفته پایانی فصل قبل با اینکه پنج بازیکنمان را نداشتیم اما جوانمردانه و با شرافت بازی کردیم که این امر منجر به شکست صبا و سقوط این تیم‌ به دسته اول شد. آن روز تنها برای پاکی فوتبال جنگیدیم و مسائل حاشیه‌ای هم که درباره تیم ما گفته می شود قبول ندارم.

پورموسوی درباره اظهارات مهدی تارتار علیه خودش بیان کرد: به دلیل اتهاماتی که تارتار به ما زده است از او به دادگاه فرهنگ و رسانه شکایت کردیم چراکه از حق خودمان و مردم خوزستان نمی‌گذریم. همیشه سعی کردیم با اعتقاد قلبی وارد زمین شویم و مطمئن باشید به دنبال فوتبال پاک هستیم. اگر او نتواند اتهاماتش را ثابت کند باید جوابگو باشد. مطمئن باشید در هر مجمعی که بخواهند حاضر می شوم چرا که به پاکی فوتبال و مردم خوزستان اعتقاد دارم.

مهدی تارتار هم با حضور روی خط برنامه ۹۰ تصریح کرد: از پورموسوی شاکی هستیم و گزارش اقدام های او و همراهانش که شب قبل از بازی فولاد و پارس جنوبی با بازیکنان ما تماس گرفته و به آن ها گفته اند در صورت بازی کردن مقابل فولاد مصدوم می شوید را در اختیار کمیته اخلاق قرار داده ایم. اگر پورموسوی از دست ندادن من دلخور است من به او در بازی بعدی دست می دهم تا افتخار کند. بازیکنانی که سابقه کار با این مربی را داشته اند تهدید شدند اما به دلیل اینکه در خوزستان زندگی می کنند جرئت ندارند در رسانه ها این موضوع را مطرح کنند. به هر حال مدارکی از پورموسوی در اختیار داریم که نشان می دهد حق با چه کسی است.

وحید شیخ ویسی، سید جلال حسینی، محمدرضا ناصحی، مسعود ابراهیم زاده، نوید عاشوری، سرور جپاروف، کرار جاسم، فرشید اسماعیلی، محمد عباس زاده، فرزاد حاتمی و جلال علی محمدی تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ بودند‌.

امین متوسل زاده با به ثمر رساندن ۶ گل در لیگ سیزدهم به عنوان بازیکن تعویضی رکورددار است و پس از او حسین مهربان قرار دارد که در این فصل به عنوان بازیکن تعویضی پدیده ۴ گل وارد دروازه حریفان کرده است.

خلاصه دیدار تراکتورسازی و سپیدرود پخش شد.

مشکی پوشان با ۱۱ بازی بدون برد از این لحاظ در لیگ هفدهم رکوددار است.

درخشان: نامه ای برای حذف نفت تهران از لیگ قهرمانان آسیا دریافت نکرده ایم.

حمید درخشان در گفت و گو با برنامه ۹۰ درباره حذف نفت تهران از لیگ قهرمانان آسیا گفت: آیا نامه کتبی آمده است از AFC و فدراسیون فوتبال که نفت از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است؟ این موضوع به باشگاه نفت ابلاغ نشده است که ما حذف شده ایم. تا این اندازه هم‌باشگاه نفت بی در و پیکر نیست که چنین نامه ای ارسال نشود. ۲ ماه است با بازیکنان درباره حذف نشدن نفت صحبت می کنیم. آیا این درست است که استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی با ۲۰۰ میلیارد بدهی از لیگ قهرمانان حذف نشوند و نفت با ۲۰ میلیارد حذف شود؟ در کدام قانون این موضوع آمده است. اگر ما حذف شده ایم دلایل حذفمان را بگویند. بازیکنان ما برای حضور در لیگ قهرمانان در تمرینات نفت شرکت می کنند. باید تاوان نا به سامانی های باشگاه نفت حذف این تیم از لیگ قهرمانان باشد‌؟ این ظلم به نفت تهران است. آیا نفت تهران تیم ایرانی نیست که به همین راحتی می خواهیم آن را کنار بگذاریم؟

گفت و گو با ایرج قلیچ خانی، پیشکسوت فوتبال ایران درباره مشکلات جسمانی او و کم توجهی اهالی اهالی این رشته به وضعیتش پخش شد. قلیچ خانی به دلیل بیماری پارکینسون دچار عوارض جانبی شده است.

کلیپی درمورد درگذشت جاوید جهانگیری، بازیکن سابق ملوان انزلی روی آنتن رفت.

آنالیز داوری تراکتورسازی- سپیدرود

حرکت مدافع تراکتور روی حسین ابراهیمی پنالتی بود و داور تصمیم درستی گرفت.

حسین کعبی به دلیل کوبیدن توپ روی زمین باید کارت زرد دوم را می گرفت و از زمین اخراج می شد.

آنالیز داوری سایپا- مشکی پوشان

ناظر بازی باید پیراهن بازیکنان را چک می کرد.

هر ۲ کارت محمدرضا سلیمانی به دلیل جلوگیری از حمله مشکی پوشان درست بود اما داور می توانست برای کنترل بازی او را اخراج نکند.

رضا کرمانشاهی از صحنه پنالتی روی آرش رضاوند بی تفاوت عبور کرد.

بازیکن سیاه جامگان به دلیل خطایی که آغازگر درگیری با قلی‌زاده بود، باید کارت زرد می‌گرفت.

دایی: داور بازی سایپا و مشکی پوشان دنبال نتیجه نگرفتن ما بود

علی دایی، سرمربی سایپا در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ۹۰ درباره اشتباهات داور دیدار سایپا و مشکی پوشان تصریح کزد: کرمانشاهی به دنبال نتیجه نگرفتن تیم ما بود و در پایان مرا هم اخراج کرد. متاسفانه کسی در فدراسیون روی اوری نظارت دقیقی ندارد. درحالی که باید کمیته داوران قضاوت کرمانشاهی را از ابتدا تا پایان ببیند.

او درمورد عمدی نبودن اشتباهات داوران گفت: این مسائل را قبول ندارم آقایان بخواهند اشتباهات داوری را توجیه کنند. داوری ها باید مورد بررسی شود و اجازه ندهند داوران حق تیم‌ها را بخورند.

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۱۸ بامداد سه‌شنبه به پایان رسید.

حدود یک میلیون و ۷۱۸ هزار نفر در نظرسنجی امشب برنامه ۹۰ شرکت کردند که حدود ۶۲/۹ درصد علاقه داشتند ایران از میان تیم های سید چهارم جام جهانی با پاناما همگروه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها