ممکن است در برخی از پروازهای هوایی، هواپیما مجبور به فرود اضطراری شود و شما در خطر سقوط سقوط قرار بگیرید در این موقعیت باید ضمن حفظ آرامش، یک سری نکات امنیتی را رعایت کنید.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۷۴
سقوط  بی‌خطر با هواپیما + 11 راهکار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مطمئناً هیچ کس دوست ندارد در پرواز مسافرتی دچار حادثه یا فرود اضطراری شود، اگرچه حوادث اغلب غیر قابل پیش‌بینی‌ هستند اما با آگاهی از اقدامات مربوط به فرود اضطراری می توانید زندگی خود را نجات دهید. هر هواپیمایی تصاویری در مورد ایمنی پرواز تهیه کرده و در پشت هر صندلی قرار داده است، اما معمولا افراد به این موارد توجه نمی کند.

در وضعیت اضطراری شرایط بسیار متفاوت می شود. وقتی در شرایط فرود اضطراری هستیم، و همه چیز در حال افتادن است و ما به تنهایی قابلیت آماده کردن شرایط را نداریم، هر فرد باید به توصیه های مهمانداران گوش و عمل کند و با این کار هم جان خود را نجات می دهد و هم دیگران را. در ادامه 11 نکته برای فرود اضطراری ذکر می‌شود:

1) سر جای خود بنشینید

در پرواز و فرود اضطراری مهماندارها باید اول از همه مطمئن شوند که همه سر جای خود نشسته اند. مسافران با نشستن بر سر جای خود و بستن کمربند و قرار ندادن وسایل خود در راهرو، به مهمانداران کمک می کنند تا به راحتی در راهرو رفت و آمد کنند.

2) کودکان را در کنار خود نگه دارید

اگر افراد خانواده در پرواز، در جای مختلف هواپیما هستند، مهمانداران می توانند به شما کمک کنند تا نزدیک یکدیگر باشید، البته اگر زمان کافی وجود داشته باشد. شولتز در این باره می گوید: به کودکان توجه ویژه ای دارم و همیشه سعی می کنم آنها را در کنار خانواده های خود بنشانم. اگر کودکی همراه خود دارید، او را روی پای خود بنشانید.

3) توجه داشته باشید

مهمانداران در طول پرواز، مدام این عبارت «سر جای خود بمانید» را تکرار می کنند، چون با جابه جا شدن مسافران، مهمانداران نمی توانند به درستی به افراد کمک کنند. فرانک دلیا، معاون آکادمی هوانوردی در لانگ آیلند می‌گوید: حتما به توصیه های خدمه توجه کنید. نحوه تخلیه در هر شرایطی متفاوت است پس آگاهی از دستورالعمل های فرود اضطراری بسیار مفید می باشد.

4) در وضعیت صحیح قرار بگیرید

در فرود اضطراری، از مسافران خواسته می شود تا سرشان را بین پاهای خود قرار دهند. با این کار افراد جابه جا نمی شوند و صدمات احتمالی نیز کاهش پیدا می کند.

5) کفش های پاشنه بلند را در بیاورید

در فرود اضطراری، لباس های اضافی و دست و پا گیر و کفش های پاشنه بلند و هر آنچه را که مانع خروج شما از هواپیما می شود را در بیاورید. با داشتن این موارد باعث زمین انداختن خود و دیگران، در هنگام خروج، می شوید.

6) در صورت لزوم ماسک ها اکسیژن در دسترس قرار می گیرند

ماسک های اکسیژن در ارتفاع بیشتر از 10000 پایی به صورت برنامه ریزی شده در دسترس قرار می گیرند، اما در صورت نیاز خدمه نیز می توانند آنها را به صورت دستی پخش کنند. اگر ماسکی نمی بینید یعنی نیازی به آن وجود ندارد.

7) همکاری کنید

در فرود اضطراری، افرادی که وحشت زده هستند و ترسیده اند را آرام کنید و مدام از خدمه سوال نپرسید. آنها فقط اطلاعات اتاق خلبان را ارائه می دهند، با سوالات زیاد فقط آنها را اذیت می کنید.

8) آرامش خود را حفظ کنید

دلیا می گوید: اکثر مردم از چگونگی پرواز هواپیما اطلاعی ندارند. به همین دلیل فک می کنند در فرود اضطراری، هواپیما در حال سقوط است در صورتی که 99.9 درصد چنین تصوری اشتباه است. بنابراین در فرود اضطراری آرامش خود را حفظ کنید و خونسرد باشید. شولتز در تعریف های خود از مسافری می گوید که با دیدن دود در هواپیما دیوانه وار فریاد می کشی «همه ما می میریم» و سعی در باز کردن درب خروج اضطراری داشته است. مانند چنین افرادی نباشید.

9) در هنگام فرود اضطراری و خروج صبور باشید

مانند فرود معمولی، در فرود اضطراری نیز، باید صبر کنید تا مهمانداران پرواز به شما اجازه خروج دهند و تا آن زمان از جای خود بلند نشوید.

10) جلیقه نجات دیگران را برندارید

جلیقه نجات هر فردی زیر صندلی خود اوست و نه صندلی جلوی او. جلیقه نجات را پیدا کنید و آن را بپوشید، بندهای آن را محکم ببندید و منتظر راهنمایی های خدمه و مهمانداران پرواز باشید. باد کرن جلیقه ها در هواپیما، باعث اختلال در هنگام خروج می شود.

11) کیف خود را رها کنید

خدمه در هنگام فرود اضطراری و خروج از پرواز، اصرار بر گرفتن وسایل شما دارند. الویت خدمه حفظ جان مسافران است و نه وسایل آنها. در هنگام خروج وسایل خود را رها کنید چون در هر لحظه ممکن است جایی آتش بگیرد. افرادی برای خارج شدن از هواپیما تقلا می زنند، اجازه دهید تا خدمه به آنها کمک کند. افرادی نیز سر جای خود خشکشان می زند، آنها را هوشیار کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها