دو عامل سبب کاهش تلفات جانی زلزله شدید یکشنبه‌شب در شهر ازگله استان کرمانشاه و استان‌های غرب کشور شد تا شاهد تکرار تراژدی بم و رودبار نباشیم.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۹۹
چرایی کاهش تلفات جانی زلزله ۷ریشتری غرب کشور

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تسنیم از کرمانشاه ساعت 21 و 48 دقیقه یکشنبه‌شب زلزله‌ای شدید به‌بزرگی هفت و سه‌دهم ریشتر در عمق 11کیلومتری زمین در شهر ازگله از توابع استان کرمانشاه به وقوع پیوست که در بسیاری از بخشهای کشور احساس شد.

شدت زلزله و وقوع آن در ساعات پایانی شب احتمال تکرار حوادثی همچون زلزله بم و رودبار را در پی داشت ولی دو عامل سبب شد که از تلفات زلزله کاسته شود و تنها وقوع زلزله هفت‌ریشتری خسارتهای فراوان به‌دنبال داشته باشد.

عامل نخست وقوع زلزله‌ای چهارریشتری پیش از زلزله اصلی بود که سبب شد بسیاری از ساکنان مناطق نزدیک به زلزله اصلی در فضای باز حاضر شوند و در واقع نسبت به وقوع زلزله‌ای دیگر که شدت بالایی نیز داشت آماده باشند.

عامل بعدی در کاهش تلفات زلزله و احتمالاً خسارتها، وقوع زلزله ازگله در عمق یازده کیلومتری زمین است که براساس اعلام نظر کارشناسان از شدت خسارت‌های وارد کاسته است و تنها سازه‌های غیرایمن و سنتی در برابر این زلزله تخریب شده‌اند.

اکنون مردم در مناطق غیرمسقف حضور دارند و در خودروهای شخصی یا بوستانها ساکن شده‌اند و با توجه به وقوع پس‌لرزه‌های متعدد احتمالاً تا صبح در این وضعیت حاضر باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها