معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: چهار میلیون و 200 هزار نفر از دانش‌آموزان مدارس و افراد تحت‌عنوان سفیر سلامت برای ترویج خود مراقبتی در مدارس و خانواده‌ها تحت آموزش قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۲۱

به گزارش جام‌جم، علیرضا رئیسی افزود: طرح تحول سلامت 15 برنامه اصلی و ده پروژه پشتیبان در بخش بهداشت دارد که گسترش نظام شبکه به شهرها، پوشش 11 میلیونی حاشیه نشینان، ارتقای برنامه پزشک خانواده، تغییرات در نظام بیمه برای اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای کوچک، تعریف بسته‌های خدمت برای همه رده‌های سنی با تاکید بر بیماری‌های غیرواگیر، سلامت روان و تغذیه مهم‌ترین آنها هستند.

وی یادآور شد: طی سال‌های گذشته تشخیص سریع و درمان بیماری‌های واگیر، کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام، دیفتری، اسهال، ریشه‌کنی فلج اطفال، سرخک، کزاز نوزادی، مالاریا، جذام و همچنین دسترسی به آب سالم و سیستم فاضلاب دستاوردهای شبکه در زمانی بود که 70 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن بودند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به این‌که هم‌اکنون 70 درصد جمعیت شهرنشین شده‌اند، از لزوم بازنگری در برنامه‌های شبکه و توسعه آن در شهرها گفت و ادامه داد: هم‌اکنون ایران با واقعیت‌هایی در بخش بهداشت و درمان روبه‌روست که تمام دنیا با آن مواجه هستند؛ از جمله افزایش روزافزون بیماری‌های غیرواگیر اعم از بیماری‌های قلبی، سکته‌ها، دیابت، سرطان و سوانح.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها