رئیس رسانه ملی تاکید کرد : باید مستند سازان برای ثبت حماسه هایی که در راهپیمایی بزرگ اربعین اتفاق می افتد دست به کار شوند.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۶۲
همت مستندسازان برای ثبت حماسه بزرگ اربعین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی ، دکتر علی عسکری که امسال همراه زائران اربعین شده بود، با حضور در استودیوی مستقر در کربلای معلا، در گفت و گو با مجری شبکه مستند ، از مستند سازان حرفه ای خواست برای ثبت و ماندگاری حماسه های بزرگی که در مسیر راهپیمایی اربعین اتفاق می افتد ، اقدام کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما ، راه پیمایی اربعین را بزرگترین اتفاق مردمی در زمان حاضر ارزیابی کرد و افزود، امام حسین(ع) در دوره ای که حکومت سلطه و ظلم تلاش می کرد دین را به نفع خود تعریف کند و حق را وارونه جلوه دهد، در برابر ظلم ایستاد و حماسه ای آفرید که هنوز بعد از قرن ها، همچنان پابرجاست .

دکتر علی عسکری گفت: مسیری را که حضرت زینب (س) برای انتقال پیام عاشورا پیمود و در این مسیر رنج های بسیار کشید ،امروزه به صورت نمادین در راه پیمایی اربعین جلوه کرده و مردم با حضور در این راهپیمایی ، نشان می دهند که حقیقت عاشورا هرگز فراموش شدنی نیست.

رئیس رسانه ملی ، ثبت این حماسه را از وظایف اصلی اهالی رسانه دانست و از همه مستند سازان به ویژه مستندسازان حرفه ای دعوت کرد برای ساختن یک مستند که درخور این همه حماسه در طول مسیر راهپیمایی اربعین باشد، دست به کار شوند.

دکتر علی عسکری بر ضرورت تولید مستندهای عمیق و زیبا در معرفی حقیقت اربعین تاکید و خاطرنشان کرد: لازمه پرداختن به موضوع اربعین شناخت دقیق و مطالعه عمیق از زوایای پنهان و آشکار این رویداد عظیم است و در این خصوص لازم است مستندسازان حرفه ای با نگاهی هنرمندانه به صحنه اربعین، زمینه ساخت مستندهای اثرگذار و عمیق را فراهم کنند.

وی از مردمی که یک سال برای پذیرایی از زائران اربعین برنامه ریزی می کنند به عنوان سوژه هایی بزرگ برای تولید فیلم یاد کرد و گفت" هریک از اتفاقات مختلفی را که در راهپیمایی بزرگ اربعین شاهد آن هستیم شایسته ساخت یک مستند است و این مهم ، تلاشی وسیع و همه جانبه را می طلبد.

رئیس رسانه ملی ،در این ارتباط زنده تلویزیونی ، از همه عواملی که در طول برگزاری راهپیمایی اربعین ، در استودیوها، واحد های سیار، پخش، گروه های خبری و واحد های فنی تلاش کردند تا مخاطبان تلویزیون و رادیو را از زوایای مختلف این حماسه مطلع کنند قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها