منابع وابسته به کاخ ریاست جمهوری لبنان فاش کردند: بر خلاف آنچه گفته می شود؛ میشل عون رئیس جمهور لبنان هیچ وعده ای از حریری درباره بازگشت دریافت نکرده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۰۴
پاسخ نبیه بری درباره عدم بازگشت حریری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد: منتظر بازگشت سعد حریری از ریاض هستیم. در صورتی که وی بازگردد و استعفای خود را مطابق قانون اساسی تقدیم کند بر اساس آن اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: حریری مستعفی نیست و اگر استعفای خود را از لبنان اعلام کرد آنگاه استعفایش مطابق قانون اساسی خواهد بود.

بری در پاسخ به این سئوال که اگر حریری بازنگردد، بیان کرد: صبر ما زیاد است ما ۲۰، ۳۰ و ۵۰ روز منتظر وی می مانیم صبر ما زیاد است.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه درباره تحریم ها و فشارهای اقتصادی ضد لبنان اعلام کرد: ما از این شرایط زیاد داشته ایم و در معرض فشارهای اقتصادی قرار داشته ایم. لبنان اگر ما متحد و یکپارچه باشیم قوی تر از آمریکاست و اگر ما دچار دودستگی باشیم از خانه عنکبوت هم سست تر است.

این در حالی است که روزنامه الجمهوریه لبنان به نقل از یک منبع عالی رتبه لبنانی اعلام کرد: من سعی می کنم خودم را قانع کنم که حریری در بازداشت به سر نمی برد و دیدگاه مثبت داشته باشم اما چه عاملی سبب عدم بازگشت وی به لبنان است؟ من نمی ترسم اما نگرانم و هرچه تاخیر در بازگشت حریری به لبنان بیشتر می شود این نگرانی من نیز بیشتر می شود. هدف از آنچه می گذرد وارد کردن لبنان به خلاء دولت است تا هرج و مرج به دنبال آن به وجود آید.

از سوی دیگر برخی منابع وابسته به کاخ بعبدا لبنان فاش کردند: بر خلاف آنچه گفته می شود میشل عون رئیس جمهور لبنان هیچ وعده ای از حریری درباره بازگشت دریافت نکرده است.

این منابع بیان کردند: تنها تماس میان عون و حریری؛ تاکنون تماس چند ثانیه ای بوده که طی آن حریری به عون گفت که استعفا کرده است و پس از آن هر چه ریاست جمهوری لبنان از شنبه گذشته تلاش کرد که با وی تماس حاصل کند موفق نشد.

منابع وابسته به کاخ بعبدا از شکست میانجی گری های فرانسه در این زمینه و موضع مبهم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از بازگشت از ریاض و عدم تمایل آمریکایی ها برای هرگونه تلاشی در این زمنیه و خونسردی کامل آمریکایی ها با این موضوع پرده برداشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها