همزمان با سردشدن هوا، اشتها افزایش پیدا کرده به همین دلیل تنظیم رژیم غذایی در حفظ سلامت اهمیت ویژه‌ای دارد.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۷۲
بهترین صبحانه سلامتی برای روز‌های سرد سال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیشتر افراد در ماه‌های سرد سال دچار اضافه وزن می‌شوند که دلیل‌های مختلفی از جمله کاهش فعالیت و تحرک بدنی، تمایل به خوردن مواد غذایی بیشتر به ویژه چرب و شیرین و نیز عملکرد طبیعی بدن دارد که در سرما تولید سلول‌های چربی را افزایش می‌دهد.

برای بدست آوردن تناسب اندام در فصل‌های سرد رژیم غذایی افراد در فصل‌های گرم و سرد سال متفاوت است بخشی ازآن به دلیل میوه و سبزی‌های مختلف در شش ماهه اول و دوم سال است.

یکی از مهمترین وعده‌های غذایی صبحانه است که نقش موثری در حفظ سلامت افراد دارد، از جمله مفیدترین مواد غذایی در وعده صبحانه درماه‌های سرد سال، انواع میوه و سبزی‌های تازه، حبوبات، مواد لبنی کم چرب از جمله پنیر، کره، شیر و نیز مصرف تخم مرغ، نان جو، کره بادام زمینی (درصورت نداشتن حساسیت)، آب میوه تازه (به ویژه مرکبات و میوه‌های حاوی ویتامین C)، عسل ارگانیک و نیز مواد پروتئینی گیاهی از جمله قارچ است.

به دلیل سرمای هوا و وجود عامل‌های بیماری زا از جمله ویروس آنفلوآنزا سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود ومصرف مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی سبب تقویت آن می‌شود.


اشتها نیز درفصل‌های سرد سال زیاد و منجر به چاقی موضعی می‌شود به همین دلیل مصرف برخی خوراکی‌ها از جمله قارچ دروعده صبحانه می‌تواند مانع از تحریک اشتها و پرخوری شود.

کارشناسان با پژوهش برروی داوطلبان دریافتند مصرف قارچ سبب احساس سیری درآن‌ها برای مدت زمان طولانی شده است.


تحقیق در زمینه اثر مصرف قارچ براحساس سیری و حتی کاهش وزن توسط دانشمندان دانشگاه مینه سوتا با پژوهش برروی داوطلبان انجام شده است.

بهترین زمان برای مصرف قارچ دروعده صبحانه است، این ماده غذایی مفید دارای آنتی اکسیدان، ویتامین D، خواص ضد سرطانی، آنتی ویروس، ضد التهابی، ضد میکروبی و درمان کننده دیابت است.


قارچ مانند گوشت حاوی پروتئین است و می‌تواند یک جایگزین مناسب برای افرادی باشد که نباید گوشت مصرف کنند؛ قارچ را می‌توان به شکل‌های خام، پخته، کبابی و تنوری مصرف کرد و از مزایای درمانی آن بهره‌مند شد.

نتایج پژوهش در زمینه خاصیت‌های درمانی قارچ برسلامت و تنظیم وزن در مجله اشتها (Appetite) به چاپ رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها