معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دولت با محدودیت منابع روبه‌روست و طرح تحول سلامت به عنوان بزرگ‌ترین طرح اجتماعی دولت، موجب افزایش رضایت‌مندی مردم از خدمات حوزه سلامت شده و استمرار طرح تحول سلامت با توجه به محدودیت منابع دولت، نیازمند مدیریت هزینه‌هاست.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۰۴

‌به گزارش ‌جام‌جم، قاسم جان‌بابایی ‌ افزود: فرآیندهایی مانند سیستم نرم‌افزار بیمارستانی (H.I.S) در وزارت بهداشت وجود دارد که در صورت اصلاح آنها، شاهد صرفه‌جویی در منابع مالی خواهیم بود، زیرا بخشی از هدر رفت منابع به دلیل وجود نرم‌افزارهای بیمارستانی متعدد است و ضروری است این سیستم‌ها تجمیع شده و نرم‌افزارهای محدود، با کیفیت بیشتری کار کنند.

وی از نرم‌افزار بیمارستانی پیشرفته به عنوان یکی از شاخص‌های پیشرفت بیمارستان‌ها در دنیا یاد کرد و افزود: نرم‌افزار بیمارستانی پیشرفته صرفا مربوط به اطلاعات مالی بیمارستان‌ها نیست بلکه در این نرم‌افزار مشخصات بیمار، پیگیری خدمات ارائه شده به بیمار و اطلاعات پژوهشی از بیمار گرفته می‌شود و در مطالعات ثابت شده اگر نرم‌افزار بیمارستانی‌ پیشرفت کند، می‌تواند به کاهش 30 درصد هزینه‌ها کمک کند.

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم تغییر در سیستم مدیریت بیمارستانی در کشور، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها یا باید به صورت هیات امنایی یا هیات مدیره‌ای اداره شوند ‌ یا اگر می‌خواهیم همین خدمات را ارائه کنیم، باید بخش‌های غیرحاکمیتی خدمات حوزه سلامت را به بخش غیردولتی واگذار کنیم.

‌جان‌بابایی افزود: واگذاری خدمات به بخش غیردولتی می تواند به دو صورت انجام شود، یکی این‌که مدیریت بخش‌هایی مانند سی‌تی‌اسکن و ام.آر.آی واگذار شود و دیگر این‌که کل فرآیند مدیریت بیمارستانی را واگذار کنیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها