فیلم تازه سینمایی که با نگاهی به زندگی جودی گارلند، بازیگر کلاسیک ساخته می‌شود، مضمون دفاع از آزادی بیان را در خود دارد.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۶۶

رسانه‌های گروهی می‌نویسند این فیلم پاسخی به دیدگاه‌های ضدآزادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست. درام شرح حال گونه «جودی»، درباره اعتراض گارلند به دادگاه فعالیت‌های ضدآمریکایی در دوران سیاه مک‌کارتیسم است. این بازیگر همصدا با تعداد زیادی از هنرمندان آمریکایی، علیه این دادگاه و بگیر و ببندهای غیرقانونی آن موضع گرفت. حالا روپرت گولد قصد دارد فیلمی درباره گارلند بسازد. او فیلم خود را براساس فیلمنامه‌ای از تام اج کارگردانی می‌کند. رنی زلوگر برای بازی در نقش بازیگر کلاسیک سینما انتخاب شده است. داستان فیلم مدتی پس از پایان کار دادگاه بدنام فعالیت‌های ضدآمریکایی اتفاق می‌افتد.

جودی گارلند، خسته و دلشکسته از اتفاقات بدی که در هالیوود رخ داده، راهی شهر لندن می‌شود تا برنامه‌ای آنجا اجرا کند، اما این بازیگر 47 ساله نمی‌تواند روی صحنه برود. تمام فکر او به خانه و بچه‌هایش است. این در حالی است که تمام بلیت‌های تور پنج هفته‌ای او به فروش رسیده و استقبال بالایی از برنامه‌های این تور شده است. به نوشته ورایتی، زلوگر این روزها مشغول تماشای فیلم‌های قدیمی جودی گارلند است تا بتواند جلوی دوربین نقش او را بخوبی بازی کند. منابع نزدیک به فیلم می‌گویند کل صحنه‌های آن در کشور انگلستان فیلمبرداری می‌شود و در داستان فیلم، گارلند در آمریکا دیده نمی‌شود. هزینه این درام مستقل سینمایی، حدود 40 میلیون دلار برآورد شده و کلید فیلمبرداری‌اش ماه فوریه زده خواهد شد. روپرت گولد اعلام کرده به این دلیل کارگردانی این فیلم را به عهده گرفته که احساس می‌کند شرایط امروز آمریکا، شباهت زیادی به روزهای سیاه و تلخ مک‌کارتیسم در دوران بعد از جنگ جهانی دوم دارد.

حاکمیت دوباره ترس بر جدول گیشه

با اکران عمومی جیکساو/اره، یک بار دیگر ترس بر سینماها و جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی حاکم شد. این درام ترسناک شرکت فیلمسازی لاینزگیت، با افتتاحیه‌ای 16 میلیون دلاری، صدرنشین جدول گیشه نمایش شد. با توجه به هزینه پایین و ده میلیون دلاری فیلم، از حالا می‌توان به آن لقب یک کار پرفروش و موفق داد. داستان فیلم، از دل داستان فیلم ترسناک و پرفروش اره بیرون آمده است. تابین بل، بازیگر اصلی مجموعه فیلم اره، دوباره در نقش کاراکتر جیگساو ظاهر شده است. او یک‌بار دیگر یک بازی خطرناک و پیچ درپیچ با قربانیان بخت برگشته خود به راه می‌اندازد. با توجه به ایام هالووین در آمریکا، اهل فن پیش‌بینی فروش بالاتری برای این درام ترسناک می‌کردند.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، دومین قسمت کمدی ترسناک خانوادگی تیلورپری بو، با فروشی ده میلیون دلاری در ردیف دوم جدول جای گرفت. این فیلم هم که محصول شرکت لاینزگیت است، در ده روز اول نمایش عمومی توانسته 36 میلیون دلار فروش کند. سومین فیلم جدول، توفان دریایی کمپانی برادران وارنر، با فروش شش‌میلیون دلاری است. با این رقم، فروش ده روز اول این اکشن فاجعه‌بار به 24 میلیون دلار رسید. هزینه صدمیلیون دلاری فیلم در مقابل این فروش بسیار کم، حکایت از شکست فاجعه‌بار تجاری آن می‌کند.

«روز مرگت مبارک» کمپانی یونیورسال، چهارمین فیلم جدول است. این درام ترسناک توانسته فروش کلی خود را به 49 میلیون دلار برساند و لقب کاری موفق و پرفروش را بگیرد. ردیف پنجم جدول را بلیدرانر 2049 از آن خود کرده است. فروش چهار میلیون دلاری سه روز آخر هفته این اکشن علمی ـ تخیلی، فروش کلی آن را به رقم 82میلیون دلار رسانده است. هریسون فورد و رایان گاسلینگ بازیگران اصلی محصول تازه کمپانی برادران وارنر هستند.

کیکاوس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها