وزیر خارجه استرالیا از دولت آمریکا خواست توافق هسته‌ای با ایران را لغو نکند تا مسائل دیگر با این کشور از طریق «کانال‌های دیگر» حل شوند.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۹۵
برجام پابرجا باشد تا مسائل دیگر را هم حل کنیم

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، جولی بیشاپ گفت: تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو توافق هسته‌ای با ایران (برجام) می‌تواند تلاش‌ها برای رسیدن به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز بر سر بحران کره شمالی را مختل کند.

وی افزود: او از مقام‌های دولت ترامپ، از جمله «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا درباره نحوه مقابله با این استدلال که کره شمالی در صورت خروج از برجام حاضر به مذاکره با آمریکا نخواهد شد، سوال پرسیده است.

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در روز 21 مهرماه گفت که پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برجام را تأیید نمی‌کند. او همچنین از کنگره خواست قوانین داخلی آمریکا درباره برجام را به منظور سخت‌تر کردن اجرای آن تغییر دهد.

بیشاپ در گفت‌وگو با «فیرفکس مدیا» گفت: «ایران فوراً گفته است وقتی ایالات متحده احساس می‌کند که می‌تواند از توافقی که به تأیید قطعنامه شورای امنیت رسیده خارج شود، چرا کره شمالی باید بنشیند و با آمریکا مذاکره کند؟»

وی اضافه کرد: «ایالات متحده از این استدلال که ایران در حال ترویج آن است و اعتباری که در نتیجه آن به دست می‌آورد، آگاه است. این استدلال قدرتمندی است.»

وزیر خارجه استرالیا گفت: در جریان سفرش به واشنگتن بلافاصله بعد از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از مقام‌های آمریکایی از جمله تیلرسون پرسیده است: «اگر از توافق خارج شوید چطور می‌خواهید با این استدلال ایران مقابله کنید؟»

بیشاپ افزود: «برجام را با هدف تلاش برای مذاکره بر سر توافقی بهتر لغو نکنید. بگذارید این توافق پابرجا باشد و سایر مسائل [با ایران] را از طریق کانال‌های دیگر پیگیری کنید.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها