نیروهای امنیتی عراق و الحشد الشعبی (داوطلب بسیج مردمی) با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش این کشور روز جمعه دومین مرحله عملیات آزادسازی القائم و راوه، در غرب «الأنبار» را آغاز کردند.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۰۴

به گزارش الفرات نیوز، نیروهای عراقی در دومین روز عملیات آزادسازی القائم و راوه، به سمت اهداف از پیش تعیین شده حرکت کردند.

نیروهای عراقی روز پنجشنبه موفق شدند چندین منطقه از جمله چهارراه راوه، الحصی، الجبا، مجتمع‌های مسکونی در غرب الانبار و پایگاه هوایی سعد را به کنترل خود دربیاورند.

در همین حال، شورای امنیت سازمان ملل هم طی نشستی از دولت مرکزی عراق و مقامات اقلیم کردستان خواست برای پایان بحران پیش آمده پس از همه‌پرسی جدایی، یک جدول زمانی ارائه دهند.

در خبری دیگر، نخست‌وزیر عراق طی گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا گفت دولت اقلیم کردستان عراق باید کنترل فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی را به دولت مرکزی واگذار کند.

به گزارش السومریه‌نیوز، دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا عصر پنجشنبه با حیدر العبادی تماس تلفنی برقرار کرد.

در بیانیه دفتر العبادی آمده است: نخست‌وزیر عراق و وزیر خارجه آمریکا در این گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش و آغاز عملیات آزادسازی شهرستان «القائم» و نیز استقرار نیروهای فدرال در کرکوک و دیگر مناطق و اوضاع سیاسی و امنیتی کشور رایزنی کردند.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای آغاز عملیات آزادسازی شهرستان القائم را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است، نیروهای قهرمان عراقی برای نابود کردن آخرین پایگاه تروریست‌ها در عراق، عملیات آزادسازی القائم، «راوه» و روستاها و شهرک‌ها در غرب الانبار را آغاز کردند.

ائتلاف بین‌المللی موسوم به مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا اعلام کرد نیروهای عراقی و نیروهای بارزانی درباره برقراری آتش‌بس به توافق رسیدند.

به گزارش مهر و به نقل از رویترز، ائتلاف بین‌المللی موسوم به مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا از توافق میان نیروهای عراقی و نیروهای بارزانی برای آتش‌بس خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها