حقمان را بگیریم

قانون و مقرری بیکاری

حقمان را بگیریم

صحنه‌سازی تصادف

همه ما در امور عادی روزمره به مسائلی برمی‌خوریم که گاه برای حل و فصل آن به وکیل، حقوقدان، قاضی و محکمه نیاز داریم.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۵۸
صحنه‌سازی تصادف

هر چند قانوندانی کار اهلش است، اما با آگاهی از برخی نکات حقوقی می‌توانیم پیش از نیاز به وکیل و قاضی از پایمال شدن حقوقمان جلوگیری کنیم بنابراین شاید این نکات مختصر و مفید در این خصوص موثر افتد.

صحنه‌سازی تصادف

انجام اعمال متقلبانه مانند صحنه‌سازی صوری تصادف، تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی برای دریافت خسارت از بیمه جرم است. مرتکب این جرم به حبس تعزیری بیش از شش ماه تا دو سال
و جزای نقدی معادل دو برابر وجوه دریافتی محکوم می‌شود.

خودداری از تسلیم فهرست مالیاتی

عدم ارائه فهرست معاملات انجام شده به سازمان امور مالیاتی کشورطبق دستورالعمل صادره مشمول جریمه‌ای معادل یک درصد معاملاتی که فهرست آنها ارائه نشده است خواهد بود.

جرایم مذکور توسط اداره امورمالیاتی مربوط با رعایت مهلت مقرر در قانون مطالبه خواهد شد و مؤدی مکلف است ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ برگ مطالبه، نسبت به پرداخت آن اقدام کند. در غیراین‌صورت معترض شناخته شده و موضوع جهت رسیدگی و صدور رأی به هیأت حل اختلاف مالیاتی ارجاع خواهد شد. رأی هیأت مزبور قطعی و لازم‌الاجراست.

نظارت مالیاتی بر حساب‌های بانکی

مطابق قانون جدید مالیاتی، اداره دارایی، نه‌تنها به‌طور آنلاین، بر تمام حساب‌ها و نقل‌وانتقالات و تراکنش‌های بانکی شما، در هر یک از بانک‌های کشور نظارت دارد، بلکه به خرید و فروش ارز و سکه، توسط شما در صرافی ها، از طریق بانک مرکزی دسترسی دارد.

این سازمان همچنین می‌تواند هرگونه نقل و انتقال املاک را از طریق اداره ثبت، واردات و صادرات را از طریق گمرک و خرید و فروش سهام را از طریق سازمان بورس بررسی کند.

ممنوعیت حضانت

پدر یا مادر ـ که حضانت طفل به آنها داده شده، حق ندارند طفل را به محلی غیر از محل اقامت طرفین یا خارج از کشور ببرند یا بفرستند مگر با کسب اجازه دادگاه.

دستور عدم پرداخت وجه چک

دستور عدم پرداخت وجه چک به بانک، مطابق قانون صدور چک باید مستند به ادعای جعل، یا سرقت یا کلاهبرداری، یا خیانت در امانت، یا به‌طور کلی ضمن ادعای تحصیل چک طی یک جرم به بانک تسلیم گردد. بنابراین، صِرف اختلاف حساب، یا عدم انجام تعهدات قراردادی طرف مقابل نمی‌تواند مستندی برای دستور عدم پرداخت چک به بانک باشد.

سمانه کارآمد - روزنامه نگار

ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها