در حالی‌که برخی کشورها در مذاکرات مسکو موضوع امکان بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات نظامی ایران را مطرح می‌کنند، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مجاز به چنین بازرسی‌هایی نیست.
کد خبر: ۱۰۸۵۹۸۹

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ریابکوف اظهار کرد:‌ من باید این نکته را دقیق روشن کنم که بند T برنامه جامع اقدام مشترک که مربوط به تاسیسات نظامی ایران است، برای ما موضوعیت ندارد هر چند که در حال حاضر از جمله موضوعات مورد بحث است.

ریابکوف با تاکید بر این‌که بند T به مسائلی خارج از حوزه صلاحیت‌های آژانس می‌پردازد، افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مجاز به انجام بازرسی از مراکز نظامی ایران نیست و نباید غرب از بند T متن برجام برای انجام چنین بازرسی‌هایی سوءاستفاده کند.

وی تصریح کرد: مسکو به طور خاص تاکید دارد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مجاز به انجام چنین بازرسی‌هایی نیست و نمی‌تواند چنین مسئولیتی را عهده‌دار شود چرا که بند Tبه مسائل خارج از محدوده صلاحیت آژانس می‌پردازد.

این دیپلمات ارشد روسیه ادامه داد: با این وجود، در خصوص برنامه موشکی ایران، برخی همتایان ما ترجیح می‌دهند که مسائل خلاف واقعیت را عنوان کنند. ما نمی‌توانیم آنها را وادار به درک این منطق روشن و حقایق مشخص کنیم.

ریابکوف همچنین گفت: از آنجا که آنها اصرار بر این قضیه دارند، ما نیز می‌گوییم اگر شما نمی‌توانید بدون بحث در این رابطه جلو بروید، بهتر است آن را در جلسات آینده نشست کمیسیون مشترک مطرح کنید. و اگر دیگر طرف‌های برجام مایل به بحث در این رابطه هستند، مسکو نیز آمادگی دارد تا موضع خود را به بحث بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها