این مطلب را بخوانید تا با نحوه استفاده صحیح و کارآمد از سیستم جدید معامله املاک یعنی سایت ها و اپلیکیشن های معامله ملک، به ویژه یکی از بهترین های آنها یعنی melk.net آشنا شوید.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۳۶
چگونه ملک خود را فوری بفروشیم یا اجاره دهیم؟

خرید و فروش زمین، آپارتمان، ویلا و به بیان ساده‌تر خرید و فروش ملک؛ یکی از اساسی ترین مبادلات افراد جامعه است. معامله ای که در آن یک تصمیم گیری درست می تواند بسیار سودمند باشد و البته یک اشتباه کوچک می تواند خسارت هایی را به فرد وارد نماید. خیلی مواقع پیش می‌آید که مالک به دلایل مختلف قصد دارد که ملک خود را سریع و فوری به فروش برساند و یا اجاره دهد، ولی در فرصتی که می خواهد یا ملک به فروش نمی رسد و یا به اجاره نمی رود و مالک به خاطر نیاز شدیدش به پول مجبور می شود آن را زیر قیمت بفروشدیا اجاره دهد و در نتیجه متحمل ضرر بشود. این شرایط به خصوص برای کسانی که قصد فروش خانه نو و یا قدیمی را دارند بیشتر پیش می آید. در حالی که ممکن است در همان زمان افراد زیادی به دنبال خانه ای با مشخصات خانه فروشندگان بوده و حاضر باشند آن ها را به قیمت خوبی معامله کنند ولی به دلیل محدودیت‌های سیستم خرید و فروش سنتی این داد و ستد صورت نمی گیرد. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه استفاده صحیح و کارآمد از سیستم جدید معامله املاک یعنی سایت ها و اپلیکیشن های معامله ملک و به ویژه یکی از بهترین های آنها یعنی melk.net آشنا کنیم.

مراحل میدانی

اگر قصد فروش خانه قدیمی (مثلا 20 سال به بالا و مناسب برای سکونت) را دارید حتما تا حد ممکن خانه را بازسازی کنید. گاهی 10 بیست میلیون تومان هزینه بازسازی می تواند به طور موثر و سودبخشی قیمت ملک شما را نجات داده و سرعت فروش آن را افزایش دهد. معمولا وقتی مشتری از سال ساخت بنا سوال میکند و عددهای بالایی را می شنود اگر به دنبال خانه ای برای سکونت باشد معمولا دلسرد می شود. ولی واژه بازسازی شده در کنار نام خانه شما می تواند مشتری را به این خرید یا اجاره امیدوار نگه دارد.

در ابتدا به چند مشاور املاک خوب مراجعه کنید و علاوه بر این که ملک‌تان را در لیست آنها ثبت می‌کنید قیمت حدودی ملک خود را به دست بیاورید. ثبت ملک در مشاورین املاک محله های مشابه محله شما هم، می تواند مفید باشد (از نظر قیمت و شرایط محله).

از داخل و نمای خارجی ملک خود تعدادی عکس تهیه کنید. عکس‌دار بودن آگهی خیلی بیشتر از آن چه فکر می کنید در دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن آگهی ها موثر است. اول این که آگهی‌های عکس دار خیلی جذاب تر از آگهی های بدون عکس هستند و در بیشتر موارد کاربران این جور برنامه ها مایل هستند که آگهی های عکس دار را ببینند. دوم این که آگهی های عکس دار خیلی اطمینان بخش تر از آگهی های بدون عکس هستند و مخاطبان آگهی در این گونه موارد خیلی بهتر می توانند به صحت توضیحاتی که درباره ملک داده اید اعتماد کنند. سوم این که ممکن است افرادی وجود داشته باشند که توضیحات شما آنها را جذب نکند ولی عکس خانه آنها را علاقه‌مند بکند. به علاوه ممکن است افرادی هم وجود داشته باشند که با یک نگاه به خانه متوجه شوند که مایل به خرید آن نیستند و اگراین را در عکس هایتان متوجه بشوند خیلی بهتر از این است که بعد از گذاشتن یک قرار حضوری و گرفتن مدتی از وقت خودشان و شما این را متوجه بشوند.

برای عکس گرفتن از ملک اگر بتوانید از یک دوربین خوب و کسی که در عکاسی مهارت دارد استفاده کنید خیلی بهتر است ولی اگر امکان آن وجود ندارد خودتان با موبایل هم می توانید این کار را انجام دهید. ولی سعی کنید که سلیقه به خرج داده و از بهترین و زیباترین زوایا عکس بگیرید. به علاوه سعی کنید که در شرایط نوری خوبی عکس بگیرید.

مراحل مجازی

  1. مرحله اول این است که وارد یکی از سایت ها یا اپلیکیشن های معامله ملک مثل melk.net شده و آگهی‌‌هایتان را به صورت رایگان در آنها درج کنید. بهتر است که آگهی را در چند سایت مختلف بگذارید تا اینگونه بتوانید بیشترین بازدید را از سایت‌ها بگیرید.
  2. اسم محله ای که ملک در آن قرار دارد را در بخش عنوان و آدرس دقیق آن را در بخش آدرس بنویسید. دوباره یادآوری می‌کنم که حتما آگهی‌تان را عکس‌دار کنید. سعی کنید که در متن آگهی توضیحات کامل و دقیق بدهید و از کلی گویی پرهیز کنید. سعی کنید نکات مثبت ملک خود را حتی اگر جزئی و کوچک به نظر می آیند بنویسید. از جنس کابینت ها تا برقی بودن درب و سنگ کف حیاط و ... اگر خانه تان نوساز است، نور خوبی دارد، قابل معاوضه است، بازسازی شده است، جنوبی است یا ... حتما ذکر کنید زیرا برای خیلی از افراد مهم است. به علاوه باعث می‌شود در فیلترهای جستجوی سایت ها که در اختیار کاربران قرار گرفته ملک شما بیشتر نمایش داده بشود. قیمت حدودی ملک را بنویسید و اگر جای تخفیف دارد این را هم در آگهی درج نمایید. آدرس دقیق ملک را بر روی نقشه ای که در سایت قرار دارد انتخاب کنید چون که برای مثال در ملک دات نت یک نقشه کامل از همه املاک در اختیار کاربران قرار می گیرد و موقعیت دقیق ملک شما میتواند به انتخاب آنها کمک کند.
  3. در سایت های معامله ملک روال اینطور است که آگهی های جدید بالای لیست قرار می گیرند و آگهی های قدیمی تر کم کم از ابتدای لیست دور می شوند و مسلما بازدیدشان هم کمتر می شود. در بعضی سایت ها مثل melk.net شما میتوانید هر روز به آگهی هایتان سر بزنید و با زدن دکمه بروزرسانی آن را مجددا بالای لیست قرار بدهید. البته کار ساده تر این است که با پرداخت هزینه کمی به سایت، آگهی خودتان را ویژه کنید تا به مدت طولانی بالای لیست ها و در بخش آگهی های ویژه قرار بگیرد.
  4. نکته پایانی این که از دادن اطلاعات غلط و فریبنده و عکس های غیر واقعی جدا پرهیز کنید. متاسفانه در این گونه سایت ها زیاد دیده می شود که افراد اسم یک محله معروف را به جای اسم محله واقعی می نویسند یا این که یک عکس از یک خانه خیلی زیبا را در آگهی خود می گذارند و وقتی که مشتری ذوق زده شده پایین آگهی را می خواند می بیند نوشته شده که عکس تبلیغاتی است یا عکس واقعی نیست و ... افرادی که این کار را انجام می دهند در واقع در همان قدم اول حال مشتری را می گیرند و این فکر را در او ایجاد می کنند که حتما وضع ملک خیلی بد بوده است که مالک عکس ملکی دیگر را به جای آن گذاشته است. اما این گونه افراد حتی اگر با فریب بتوانند مشتری را مجاب به بازدید حضوری کنند، وقتی متوجه اطلاعات غلطی که به آنها داده شده شوند اعتماد به آنها از دست می رود.

با توجه به موارد بالا در این که اینترنت ابزاری در جهت انتخاب بهتر ملک است شکی وجود ندارد ولی باید به این نکته مهم توجه کنید که در نهایت این شما هستید که باید با بازدید از ملک قبل از خرید و بررسی همه جوانب انتخاب خود را انجام دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها