رئیس سازمان برنامه و بودجه:

کسری بودجه ۹۷ به حداقل می‌رسد

یک نماینده مجلس ضمن تشریح جلسه امروز نمایندگان و سخنگوی دولت، مباحث بودجه نویسی و توجه بیشتر دولت به نظام یارانه ای کشور را از مهمترین محورهای گفت و گو بشمار آورد.
کد خبر: ۱۰۸۵۷۳۴
فرارهای مالیاتی و پرداخت یارانه‌ها زیر ذره بین نمایندگان مجلس/ احتمال تغییر در بودجه نویسی کشور

محمد جواد جمالی در گفت و گو با جام جم آنلاین در تشریح جلسه غیر علنی امروز محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت دوازدهم گفت: کلیات بحث بودجه کشوری مطرح شد و در خصوص درآمدها، هزینه ها، نحوه اخذ مالیات و فروش نفت و درآمدهای آن با نمایندگان بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: مهمترین موضوعی که سخنگوی دولت نسبت به آن گلایه مند بود مسئله بودجه نویسی کشور بود و اعتقاد داشت از روند سنتی باید به یک فرآیند مدرن تری منتقل شود. لذا بیشتر مایل بودند بودجه ریزی کشور مورد اصلاح قرار گیرد تا از این وضعیت موجودی که نظام اقتصادی و تامین اعتبارات را ناهمگون کرده است خارج شویم.

این نماینده مجلس خاطر نشان است: اکثر نمایندگان از جمله رییس کمیسیون برنامه و بودجه با انتقادات نوبخت در زمینه نحوه بودجه بندی موافق بودند. یعنی اینکه شیوه بودجه نویسی کشور خیلی قدیمی است و بر تغییر آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه در جلسه نمایندگان با سخنگوی دولت درصدهای وابستگی درآمد دولت به نفت و مالیات و دیگر منابع مورد بررسی قرار گرفت، ابراز داشت: درباره بودجه سال 97 هم سخنگوی دولت معتقد بود در مورد هزینه کرد برای سال آینده باید به گونه متفاوت تری بودجه نوشته شود و نوع تخصیص بودجه به محل های مربوطه تغییر کند.

جمالی در پاسخ به این سئوال که آیا در خصوص بودجه دفاعی کشور هم موضوعی مطرح شد و اینکه چرا جلسه امروز غیر علنی برگزار شد، پاسخ داد: در این زمینه بحثی مطرح نشد، ولی چون آقای نوبخت مایل بودند ارایه برخی آمار و اطلاعات اقتصادی کشور را بطور محرمانه و تنها در میان نمایندگان بازگو کنند از این جهت جلسه غیر علنی تشکیل شد.

وی پیرامون محورهای مورد تاکید نمایندگان در نشست با سخنگوی دولت گفت: بیشتر در رابطه با اینکه دولت باید نسبت به پرداخت یارانه ها مسئولانه تر برخورد کند بحث شد. از طرفی پیگیری جدی و قاطع دولت از فرارهای مالیاتی و اخذ عوارض از دیگر مطالبات امروز نمایندگان از نوبخت بشمار می آید.

جمالی در همین راستا افزود: خود سخنگوی دولت نسبت به فرارهای مالیاتی انتقاد داشت و از طرفی معتقد بود معافیت های مالیاتی در برخی موارد بیش از حد عرف است و باید نسبت به آن تجدید نظر و سامان دهی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها