مدیرکل سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ‌حدود 5000 مربی بهداشت در مدارس کشور کم داریم که این آمار بدون احتساب مدارس روستایی است.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۰۳

به گزارش تسنیم، حسن ضیاءالدینی با اشاره به این که به ازای هر 750 دانش‌آموز یک مراقب بهداشت در مدارس داریم، افزود: مراقبان بهداشت باید هر هفته به چند مدرسه سرکشی کنند و در شرایط فعلی نیاز داریم تعداد مربیان بهداشت مدارس بیشتر شوند.

ضیاءالدینی تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی از مشکلات جدی آموزش و پرورش است و برای جبران کمبود مراقبان سلامت با دولت وارد مذاکره شده‌ایم تا مجوز استخدام اختصاص یابد. در سال 87 مجلس مصوبه‌ای را برای استخدام مراقبان سلامت داشت، ولی از آن سال تاکنون ردیف استخدام در اختیار قرار نگرفته است.

وی با اشاره به این که برای کمبود مراقبان سلامت از ظرفیت دانش‌آموزان بهره‌مند می‌شویم، ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و 200 هزار دانش‌‌آموز تحت عنوان سفیران سلامت آموزش دیدند و امسال 500 هزار نفر دیگر را با همراهی وزارت بهداشت آموزش خواهیم داد که این دانش‌آموزان آموزش‌های حوزه سلامت را به سایر همسالان خود ارائه می‌دهند. براساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت حدود 5/27 درصد دانش‌آموزان و نوجوانان غذای غیرمفید و 25 درصد آنها نیز هر هفته نوشابه می‌خورند، علاوه براین 5/15 درصد دانش‌آموزان هر هفته فست‌فود خورده و تغذیه 5/11 درصد آنها نیز به طور روزانه فست‌فود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها