وزیر بهداشت دولت دهم گفت: من رزومه 44 وزیر بهداشت 16 کشور اول دنیا را مطالعه کردم که به جزء سه نفر هیچ کدام پزشک نبودند و آن سه نفر هم هیچ وقت فعالیت انتفاعی در زمینه پزشکی نکرده بودند.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۰۷
پزشک نباید در کار مدیریت ورود کند / فساد در دارو زیاد است

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت دهم پیرامون سامانه کنترل اصالت دارو گفت: سامانه کنترل اصالت دارو می تواند با قاچاق و دیگر مسائل مبارزه کند اما به تنهایی کافی نیست در همه جای نیز دنیا از اینگونه سامانه ها استفاده می شود و در کشورمان نیز در هر دوره ای تصمیم گرفته شده که از سامانه استفاده شود ولی برخی عمداً استفاده نکرده و نمی کنند تا خدای نکرده شفافیت به وجود نیاید.

وی ادامه داد: دارو پدیده ای است که فساد در آن بسیار زیاد است ولی به خاطر ساختار سلامت کشور در چند سال گذشته فساد بیشتر شده است.

وزیر بهداشت دولت دهم در ارتباط با دوران تصدی اش در وزارت بهداشت و وجود زیر ساخت های سامانه کنترل اصالت دارو اظهار داشت:زمان ما هم ادعا می شد که همه زیر ساخت ها موجود است و قرار بود که اجرایی شود اما متأسفانه بنا به دلایلی عملیاتی نشد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: مؤظف بودم که سیستم دارویی کشور را ساماندهی کنم اما در زمان کوتاه نتوانستم اصلاح ساختار را انجام دهم و ساختار سلامت کشور وضعیتی دارد که به این راحتی ها اصلاح نمی شود.

طریقت منفرد پیرامون طب کلاسیک تصریح کرد: طب کلاسیک در دنیا الزاماتی دارد که اگر آن ها رعایت نشود که نمی شود مصادق فرمایش امام خمینی (ره) می شود که فرمودند: استکبار همه چیز استعماری دارد ، طب استعماری ، فرهنگ استعماری و... این طبی که من 15 ، 16 سال در خارج کشور خواندم در آن کرامت انسانی شأن پزشک و منفعت مردم دیده شده چون الزامات در آن کشورها رعایت می شود.

وی ادامه داد:از زمانی که سلامت در دنیا گران شد و کشورها مشکل تأمین منافع پیدا کردند به این نتیجه رسیدند که پزشک نباید در کار مدیریت ورود کند . من رزومه 44 وزیر بهداشت 16 کشور اول دنیا را مطالعه کردم که به جزء سه نفر هیچ کدام پزشک نبودند و آن سه نفر هم هیچ وقت فعالیت انتفاعی در زمینه پزشکی نکرده بودند.

طریقت منفرد در پایان افزود: حیاتی ترین نیاز مردم سلامت است و به عنوان کسی که سی و چند سال کار اجرایی در کشور انجام داده ام ، امیدی به مردمی شدن ساختار پزشکی کشور ندارم.

گفتنی است مردم می‌توانند از سه طریق سایت www.ttac.ir سامانه پیامکی 20008822 و همچنین اپلیکیشن موبایل که از سایت سازمان غذا و دارو قابلیت دانلود دارد، اصالت فرآورده را استعلام کنند و اگر اطلاعات برچسب با اطلاعات سامانه منطبق بود، به خرید و استفاده از آن اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها