گاه بازی‌کردن صرفا به کودکان محدود نمی‌شود و در بزرگسالی نیز ادامه پیدا می‌کند! یکی از پرهیجان‌ترین بازی‌هایی که یادآور دوران کودکی است و آقایان بزرگسال علاقه ویژه‌ای به آن دارند، بازی با ماشین‌های کنترل از راه دور است.
کد خبر: ۱۰۸۴۸۵۵
اسباب‌ بازی‌هایی برای مردان کوچک!

قدرت، شتاب، سرعت و حتی صدای این خودروهای کنترلی باعث می‌شود برخی بزرگسالان در بازی با این ماشین‌ها غرق شوند و حتی هزینه زیادی هم بابتش بپردازند.

خودروهای کنترلی که کودکان با آن سرگرم می‌شوند عموما از باتری‌های کوچک برای حرکت استفاده می‌کنند، اما خودروهای پرهیجانی که بزرگسالان از آن استفاده می‌کنند از نوع بنزینی یا شارژی هستند که توان بالایی از خود به نمایش می‌گذارند.

کف‌خواب‌های سریع

برای تشنگان سرعت و بزرگسالان عشق بازی که به پیست‌های بزرگ دنیا دسترسی ندارند دنیا به آخر نرسیده است و این عاشقان خودروهای سریع و مسابقه‌ای میل و عطش خود بسرعت را به‌گونه‌ای دیگر رفع می‌کنند.

در میان خودروهای کنترلی برخی براساس همان کف‌خواب‌های سریع طراحی ‌شده‌اند و می‌توانند بسرعت و شتاب بالادست پیدا کنند.

هدایت گلوله‌ای آتشین با سرعت بیش از صد کیلومتر که قیمت زیادی هم دارد قطعاً ضربان قلب هدایت‌کننده را بالا می‌برد و غده فوق‌کلیوی‌اش را وادار به ترشح آدرنالین می‌کند.

در مدل‌های سوختی، خودرو از سوخت‌های ویژه‌ای استفاده می‌کند که نیترو G3 گفته می‌شود و سیستم محرکه در این خودروها از نوع چهارچرخ محرک است تا خودرو پایداری فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

در برخی مدل‌ها با پیشرانه الکتریکی شتاب صفر تا 50 کیلومتر در ساعت فقط در مدت‌ دو ثانیه محقق می‌شود. این خودروها با سفارشی‌سازی می‌توانند به ‌سرعت صد کیلومتر در ساعت هم دست پیدا کنند که قیمتی بیشتر از یک‌میلیون تومان دارند.

ارتفاع خودرو از سطح زمین کمتر از یک سانتی‌متر است و در برخی موارد به پنج میلی‌متر هم می‌رسد. در مدل‌های ارتقایافته توربوفن‌ها باعث افزایش کارایی خودرو می‌شوند و استفاده از باتری‌های لیتیومی و پر قدرت توان لازم را در اختیار موتور قرار می‌دهد.

دریفت با کنترل از راه دور

یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی که با خودروهای واقعی انجام می‌شود انجام حرکات نمایشی دریفت است که البته از نظر فنی این خودروها با آنچه در خیابان‌ها می‌بینیم متفاوت هستند. قدرت فوق‌العاده موتور و لاستیک‌های مخصوص و البته مهارت راننده دست‌به‌دست هم می‌دهند تا یک خودرو دود از چرخ‌هایش بلند شود.

در دنیای ماشین‌های کنترلی هم این خودروها حضوری فعال و هیجان‌انگیز دارند. اغلب این خودروهای کنترلی ماکت‌های ماشین‌های نوستالژیک هستند که دهه 60 میلادی حضور چشمگیر در مسابقات دریفت داشته‌اند.

در مدل‌های کنترلی و دریفت، پیشرانه از نوع الکتریکی است و ماشین با استفاده از سیستم چهارچرخ محرک هم توان حرکت کردن دارد، اما برای دریفت فقط به محور عقب نیاز است.

ماشین‌ های کنترلی دریفت همانند ماشین‌های واقعی با زاویه در سرپیچ‌ها سر می‌خورند و سرگرمی خوبی برای بزرگسالانی هستند که می‌خواهند هیجان متفاوتی را تجربه کنند. این خودروها رادیو کنترل نیاز دارند تا در پیست‌های مخصوص خودشان حرکت کنند و عملکرد واقعی خودرو به نمایش گذاشته شود.

آفرود بازی با کنترل

تب خودروهای آفرود و شاسی‌بلند یک دهه است فروش این نوع خودرو را در دنیا زیاد کرده است و حتی برخی اسپرت‌سازان دنیا به سمت طراحی و ساخت خودروهای شاسی‌بلند روی آورده‌اند. ماشین‌های کنترلی آفرود علاقه‌مندان و طرفداران خاص خودش را در ایران دارد. عاشقان کویر یکی از سرگرمی‌هایشان راندن همین خودروهای کنترلی قدرتمند روی ماسه‌های کویر است. این خودروها با داشتن ارتفاع مناسب و چرخ‌های مخصوص و بزرگ قادر هستند در شرایط مختلف و سخت هم توسط بزرگسالان هیجان‌دوست و البته عشق بازی استفاده شوند.

سرعت این خودروهای قدرتمند به 50 تا 70 کیلومتر در ساعت هم می‌رسد که در بازار ایران موجود هستند. سیستم محرکه از نوع چهارچرخ محرک و به سیستم‌های قفل هم مجهز هستند. رادیو کنترل‌های این خودروها در برخی مدل ضدآب هستند و خودرو توان حرکت در گل‌ و لای را دارد. بزرگسالانی که کودک درونشان زنده و سرحال است قطعا از بازی با یک خودروی کوچک کنترلی با توان خارق‌العاده بسیار لذت می‌برند و شاید هم او را به دنیای کودکی ببرد که خالی از هیجانات به این شکل بوده است.

گلوله برای کودک درون!

سریع‌ترین ماشین رادیو کنترل دنیا «گلوله» نام دارد که حداکثر سرعتش به 325 کیلومتر در ساعت می‌رسد. این رکورد جهانی در 25 اکتبر 2014 در کتاب رکوردهای جهان ثبت شد. رسیدن به این سرعت فقط با استفاده از خودروهای سوپر اسپرت چند صد هزار دلاری امکان‌پذیر است.

مجهز کردن خودروهای چند میلیون دلاری به رادیو کنترل‌های مرسوم یکی از کارهایی است که رکورد قیمت خودروهای رادیو کنترل را شکسته است.

مرسدس میباخ ویژن 6 یکی از این خودروهاست که به صورت شخصی به کنترل از راه دور مجهز شده و گران‌ترین خودروی رادیو کنترل دنیا را به نام خود ثبت کرده است.

این خودرو با داشتن 750 اسب بخار از نظر قدرت هم می‌تواند در صدر لیست باشد و البته امکان رانندگی توسط راننده همچنان برای این مدل محفوظ مانده است، البته برای داشتن این خودرو باید سه میلیون دلار (با دلار 4000 تومانی معادل 12 میلیارد تومان!) بپردازید.

سعید ضروری - روزنامه نگار

ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها