فرماندار قصرشیرین با بیان این که تردد زائران از مرز رسمی خسروی به عتبات عالیات از هفتم ماه صفر برابر با پنجم آبان آغاز می‌شود، از زائران اربعین حسینی خواست تا قبل از این تاریخ به مرز خسروی مراجعه نکنند.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۹۵

فرامرز اکبری افزود: تردد زائران به شکل انفرادی و کاروانی به کربلای معلی و مکان‌های مقدس عراق از مرز رسمی خسروی در این شهرستان تا قبل از تاریخ اعلام شده همچنان ممنوع و این مرز، یکطرفه برای ورود زائران عراقی به کشورمان باز است.

وی اظهار کرد: در توافق با مسئولان عراقی، با توجه به آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین، مرز رسمی خسروی از پنجم آبان به روی زائران حسینی گشوده خواهد شد. وی بیان کرد: هم‌اکنون آماده‌سازی قصرشیرین و مرز خسروی برای تردد زائران اربعین با روند قابل قبولی پیش می‌رود و تا پنجم آبان همه زیرساخت‌ها تکمیل و اقدام‌های مربوط به زیرساخت‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی پایان می‌یابد.

اکبری، آماده‌سازی توقفگاه‌ها با 140 هکتار مساحت و ظرفیت 50 هزار دستگاه خودرو، احداث سرویس‌های بهداشتی، افزایش گیت‌های گذرنامه، تامین روشنایی مسیر و محل توقفگاه ها، تامین آب آشامیدنی، ایجاد و آماده‌سازی امکانات رفاهی و جانمایی موکب‌های زائران را از مجموعه اقدام‌ها برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها در مرز خسروی بیان کرد. / خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها