تردید در توقف تولید خودرو‌های سمند، 405، پرشیا، پراید و تیبا

زور استاندارد به خودروسازان نمی‌رسد

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد میزان مقبولیت گواهی استاندارد محصولات تولیدی ایران درکشورهای جهان تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۰۵
ارزش استاندارد ایران در کشورهای جهان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، جهانبخش سنجابی گفت: طبق سازمان جهانی استاندارد باید نظام اعتباربخشی تأیید صلاحیت جهانی در حوزه شرکت‌های بازرسی، مراکز صدور گواهی و حوزه مراکز صدور گواهی آزمون و بازرسی و مراکز تأیید صلاحیت ملی کشور اجرایی و نهادینه شود.

وی افزود: در سطح دنیا در حوزه کیفیت محصول فدراسیون جهانی وجود دارد که مجمع جهانی تأیید صلاحیت است و این مجمع مراکز دنیا را به چهار قاره تقسیم کرده است و به دلیل آنکه ممیزی را پاس کردیم گواهی محصول ما در ۱۰۰ کشور دنیا موردقبول است و گواهی آزمون در آینده در ۱۰۰ کشور قابل‌قبول خواهد بود.

سنجابی ادامه داد: با تحقق این امر، دیگر برای صادرات نیاز به آزمون کالا در بازار مصرف و با آزمون و گواهی کیفیت سازمان استاندارد می‌توانند محصول را صادر کنند وجهشی در حوزه صادرات به شمار می‌رود.

معاون سازمان استاندارد کشور تصریح کرد: طبق بازنگری صورت گرفته همه خودروسازها مکلف هستند طبق استاندارد جدید واردات خودرو را انجام دهند و استانداردی که بازنگری شده منطبق بر استاندارد روز دنیا است و بر این اساس، برخی از برندها از گردونه خارج می‌شوند.

سنجابی خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد از سال ۹۲ نظارت بر فراورده‌های سوخت اجباری را آغاز کرد و اکنون بنزین مشمول استاندارد اجباری است و اقدامات برای اجباری کردن گازوییل نیز در دستور کار است.

وی یادآور شد: کیفیت سوخت داخلی و وارداتی میزان انطباق با استاندارد اجباری رو به بهبود است و تا پایان سال ۹۸ بنزین یورو ۴ در کشور عرضه می‌شود و اکنون در هشت کلان‌شهر بنزین با استاندارد ملی مطابق با یورو ۴ عرضه می‌شود.

به گفته معاون سازمان استاندارد کشور، در حال حاضر کمترین زیرساخت‌ها را برای پیگیری شهر هوشمند در کشور داریم ولی مقرر است تمام کالاهای داخلی مشمول استاندارد اجباری شوند و این جز با تفکر سیستمی محقق نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها