جام‌جم در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد

انقلابیگری؛ یگانه‌ راه مقابله با آمریکا

حوادث اخیر درباره برجام و مواضعی که از سوی آمریکا در قبال توافق هسته‌ای اتخاذ شد،‌ به روشنی نشان داد،‌مشکل این کشور با برنامه‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه با اصل انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۸۴۱۷۷

آمریکا‌یی‌ها در این مرحله با عبور از برنامه هسته‌ای به سراغ برنامه موشکی، فعالیت‌ سپاه پاسداران و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران رفته‌اند و اگر این مسیر ادامه یابد، آنها این راه را تا دگرگون کردن ماهیت نظام اسلامی جمهوری اسلامی پیش خواهند برد.

سال گذشته رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، فرمودند «از کلمه‌ انقلاب اسلامی وحشت می‌کنند، می‌هراسند، می‌رمند. فشارهایی هم که وارد می‌کنند، به‌خاطر انقلابیگری است؛ ... فشارها البته با بهانه‌های مختلف وارد می‌شود؛ گاهی با بهانه‌‌ هسته‌ای، گاهی با بهانه‌‌ حقوق بشر و بهانه‌هایی از این قبیل، اما حقیقت قضیه عبارت است از همین که دشمنان ملت ایران و دشمنان ایران اسلامی از خصوصیت انقلابیگری واهمه دارند و نگرانند. همین اواخر، در چند ماه قبل از این، یک سیاستمدار آمریکایی گفت: ایران به‌خاطر انقلاب اسلامی تحریم است؛ اصل تحریم مربوط به انقلاب 1979 ـ یعنی انقلاب سال 57 ـ است! این یک حقیقت است.»

همچنین در سال‌های گذشته، یکی از محورهای بیانات رهبر انقلاب، ضرورت تقویت روحیات انقلابیگری در جوانان بوده است و چندی قبل نیز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، حفظ و حراست از روحیه و انگیزه‌های انقلابی را شرط تدوام انقلاب اسلامی خواندند و گفتند بدون روحیه انقلابی، زحمات و فداکاری‌ها و خون‌هایی که مردم در راه احیای اسلام دادند، از بین خواهد رفت و اگر حکومتی بر سر کار باشد، آن حکومت جمهوری اسلامی نخواهد بود. بنابراین خبرگان باید از میزان انگیزه انقلابی در جامعه و عوامل مقابله با آن ارزیابی داشته باشد و براساس آن مطالبه کند.

ایشان تاکیدات مکرر خود را بر کمک و حمایت از نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی، نوعی مطالبه‌گری براساس نگاه به حرکت انقلابی کشور دانستند و افزودند، در این زمینه کشور پیشرفت داشته و به عقب نرفته است.

رهبر انقلاب از شهید محسن حججی به عنوان یکی از نمونه‌های شاخص تقویت روحیات انقلابی یاد کردند و فرمودند: علی‌رغم همه هجمه‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، باز هم شاهد رویش افرادی مثل این شهید بزرگوار هستیم که انگیزه انقلابی در میان جوانان، به فضل الهی روز به روز در حال افزایش است.

انقلاب، تمام شدنی نیست

محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که انقلاب رویش‌ها و ریزش‌هایی داشته،گفت: معمولا ریزش‌ها از سمت برخی نخبگان انقلابی سابق و رویش در بین مردم عادی و جوانان شکل می‌گیرد و این نشان از آن دارد که انقلاب رو به جلو بوده و متوقف نشده و در حال رشد و ارتقاست.

نماینده تبریز با بیان این‌که برخی می‌خواهند در جامعه این باور را ایجاد کنند که انقلاب متوقف شده و مربوط به سال‌های قبل است، افزود:‌ انقلاب ایران تمام شدنی نیست، چون انقلاب ما آرمان‌هایی دارد که برای تحقق آن رشد،‌ توسعه و پیشروی با همت جوانان انقلابی در حال شکل‌گیری است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: انقلاب اسلامی دارای عقبه دینی بسیار قوی است و ادامه راه نهضت حضرت سیدالشهداست و توانسته حرکت در این مسیر را در مقاطع مختلف به اثبات برساند.

وی با اشاره به این‌که وقتی ملت،‌ آرمان‌ها و خاستگاه انقلاب را منطبق با آرمان‌های سیدالشهدا می‌بیند، عشق و علاقه خاصی نسبت به داشته‌های خود احساس می‌کند، افزود: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی معنوی و فرهنگی است و از همه مهم‌تر این‌که با داشتن ولایت فقیه در صدر انقلاب به خوبی شاهدیم که جوانان کشور در مسیر نگاه مذهبی و اعتقادی قرار گرفته‌اند.

سعیدی تاکید کرد: معتقدم، پیش روندگی و حرکت انقلاب به سمت جلو باعث شده، رویش‌های تازه‌ای داشته باشیم و تفکر انقلابی در بین جوانان ما شکل نوین و جدیدی به خود بگیرد.

وی یکی از آرمان‌های انقلاب را عدالت‌محوری و تحقق آن در جامعه دانست و گفت: یکی از مطالبات رهبر انقلاب از مسئولان این است که کمک به تحقق این محور صورت گیرد و با بی عدالتی و ظلم مبارزه شود که خوشبختانه جوانان کشور نسبت به این مطالبه لبیک گفته‌اند.

سعیدی با تاکید بر این‌ که هر کس آرمان‌های خود را با انقلاب اسلامی منطبق می‌بیند، گرایش به سمت انقلابی‌گری پیدا می‌کند، افزود: انقلاب اسلامی با فطرت انسان‌های عادل منطبق است.

امنیت نظام، حاصل رفتار انقلابی‌های بی‌ادعاست

محسن کوهکن، نماینده مجلس هم با تاکید بر این‌که گسترش وسایل ارتباط جمعی در ابعاد گسترده به آگاهی ملت‌ها از اتفاقات اطراف منجر شده، گفت:‌ ملت‌های جهان با بررسی اطراف خود متوجه نقش استعمار نو شده‌اند و همین مساله باعث شده، رویکرد خود را متوجه کشورهایی کنند که در مقابل این تفکر ایستادگی کرده‌اند.

نماینده لنجان با بیان این‌که برای عموم مردم با هر گرایش و سلیقه‌ای روشن شده که اعتماد به غرب نتایجی ندارد، افزود: چنین رویکردی باعث شده مردم به نقطه مقابل نگاه کنند و آرمان‌های کسانی را بپذیرند که ظلم ستیز هستند و یکی از این منابع الهام‌بخش، انقلاب اسلامی ایران است.

کوهکن ادامه داد: به هر میزان که از انقلاب فاصله گرفته شود از فضای انقلابی عمل کردن نیز فاصله گرفته می‌شود و در نتیجه برخی سوءاستفاده‌ها رخ می‌دهد.

وی با انتقاد از این ‌که برخی اوقات بر سر برخی مسئولیت‌ها شاهد دعوا هستیم، افزود: در دهه اول انقلاب، نگاه به مسئولیت‌ها و پست‌ها این گونه نبود و افراد تلاش می‌کردند در هر موقعیتی منبع خیر و فایده برای مردم باشند.

وی یادآور شد: مطالبات مردم بازگشت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است که حاصل آن انتخاب مدیران و افرادی است که بدون ادعا و چشمداشت و بدون ارزشگذاری کاذب، وظیفه خود را فقط خدمت به ملت بدانند.

کوهکن با بیان این‌که آنچه امروز در مورد امنیت نظام گفته می‌شود، حاصل رفتار افراد بی‌ادعاست، تاکید کرد: کسانی که این رویکرد را تامین کردند با نگاه انقلابی رفتار و برنامه‌ریزی می‌کنند و این دیدگاه می‌تواند نمونه‌ای برای دیگر مسئولان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها