عکس نوشت، شرحی است بر یک عکس؛ اینبار عکسی از حرکت مؤمنانه یک نانوا، جلب نظر کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۴۱۱۲
نگران نان نباش / ما خوبیم، فقط اعتماد به نفس می خواهیم

به گزارش جام جم آنلاین، نه آنکه مردم خوبی نباشیم، نه! بلکه مشکل آنجاست که برخی از ما مردم، غریبه پرستیم. تا عکس یا تصویری از یک حرکت انسان دوستانه در فلان کشور غربی و یا فلان کوره دهات آمریکایی منتشر می شود، برای هم ارسال می کنیم که: وای خدای من! ببین آن ها چقدر خوبند، به هم کمک می کنند، مهربانند، جیب هم را خالی نمی کنند، سر هم کلاه نمی گذارند، موقع گرفتاری به داد هم می رسند!

آن وقت نوبت به خودمان که می رسد اصرار داریم چرک ترین صحنه ها و اتفاقی ترین بداخلاقی ها را با ذره بین پیدا کرده، به آن ضریب بدهیم و هی توی سر خودمان بزنیم که ما ملت عقب افتاده ای هستیم. عده ای هم به صورت موازی و مشکوک، بکوشند که با هزار ترفند و حیله، این اتقافات را گردن دین و انقلاب و فلان مسؤول و بهمان آدم بیندازند.

رسانه های ما نیز عادت کرده اند که جز «خبر بد»، چیز دیگری را منعکس نکنند. پس ترَک دیوار و چپ کردن ماشین و تأخیر هواپیما و تجمع مال باختگان، همیشه استعداد بیشتری برای تیتر شدن دارد، تا آنکه بخواهند کمک های خیرخواهانه و رأفت های دیندارانه مردم این سرزمین را، صفحه اول کار کنند.

اینجا یک نانوای بامرام روی یک برگه A4، خیلی ساده نوشته است:«قابل توجه نان آور خانه! در صورتی که وجه نقد بابت خرید به همراه ندارید، خرید خود را پرداخت شده فرض کنید و مهمان ما باشید. نگران نان سر سفره خود نباش دوست من!»

ما مردم خوبی هستیم. فقط کاش در نقل خبرها هم مهربان بودیم و فقط مرغ همسایه را غاز نمی دیدیم. امروز بیش از هر زمان دیگر به «اعتماد به نفس ملی» نیاز داریم. پس خشم و غضب بر آنانی که در رسانه ها و قلم ها و دوربین های شان می کوشند این ملت را تحقیر و خوبی هایش را کتمان کنند.

| عکس نوشت | شماره 49| سید مهدی سیدی |

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سید معین قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
۰
۰
انسانیت هنوز نمرده
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
۰
۰
تن ادمی شریف است بجان ادمیت
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
۰
۰
این تابلو حتی اگر تعارف هم باشد بسیار نشاط اور ودلگرم كننده است وروحیه زندگی وانگیزه برای انرا دو صد چندان میكند.

نیازمندی ها