معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران با اشاره به این که 10 تا 15 درصد دارو به‌صورت خودسرانه و بدون مشورت پزشک در کشور مصرف می‌شود، گفت: سرانه مصرف دارو در ایران، سه برابر استاندارد جهانی است و در آسیا بعد از چین بیشترین مصرف دارو را به خود اختصاص داده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۰۶

به گزارش فارس، احمد عبداللهی افزود: هم اکنون بیش از یکصد کارخانه داروسازی داریم. 80 مورد از این کارخانه‌ها مواد اولیه را تولید می‌کنند، همچنین شرکت‌های تخصصی واردات و صادرات نیز که زیرمجموعه نیروهای مسلح هستند، فعالیت می‌کنند.

عبداللهی با بیان این‌که از حدود 2900‌قلم دارو بیش از دوسوم آن ساخت داخل کشور است، ادامه داد: بازار دارویی کشور 80هزار میلیارد ریال است و ارز مصرفی کمتر از دو میلیارد ریال، همچنین هیچ کشوری زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ایران را در منطقه در حوزه داروسازی ندارد.

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران با اشاره به آمار سازمان بهداشت جهانی عنوان کرد: هم اکنون مقاومت دارویی در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها یک تهدید جهانی به‌شمار می‌رود و ایران 16 برابر دنیا آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کند.

عبداللهی بیان کرد: 50 درصد بیماران در کشور با خوددرمانی، موجب اتلاف دارو می‌شوند و مصرف دارویی تزریقی در کشور 46 درصد است، در حالی که میانگین جهانی این رقم 11 درصد اعلام شده است، همچنین تعداد داروی تجویزشده برای هر بیمار سه تا شش قلم دارو، ولی در جهان دو قلم داروست. معاون بهداشت امداد درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران عنوان کرد: هر ایرانی 340 تا 350 قلم دارو مصرف می‌کند که سه برابر استاندارد جهانی است و ما جزو 20 کشور نخست دنیا در مصرف دارو هستیم و در آسیا بعد از چین، رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها