دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مواضع اخیر ترامپ نشان داد، برجام فرجامی نخواهد داشت. بنابراین ما هم از برجام خارج شده و به نقطه اولیه قبل از توافق باز می گردیم.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۶۵
با ترامپ مذاکره نمی کنیم چون معلوم نیست یک "ترامپ دیگر" نتیجه آن را بپذیرد!/ از برجام خارج می شویم

محمد جواد جمالی در گفت وگو با جام جم آنلاین سخنرانی شب گذشته ترامپ را مملو از توهین علیه مردم ایران و منبعث از یک سری تفکرات افراطی همراه با کینه توزی ارزیابی کرد و افزود: سخنان نژاد پرستانه رییس جمهور آمریکا به هیچ وجه در شان مردم این کشور نبود. گرچه سوابق سیاستمداران آمریکایی برای مردم ما روشن است. آنها پیشتر ما را به غلط محور شرارت در منطقه معرفی کردند واعلام کردند ریشه این ملت را باید سوزاند!

وی در همین راستا تصریح کرد: آنچه در عمل عیان است رییس دولت کنونی آمریکا از بی اطلاعی از حقوق بین الملل و جغرافیای سیاسی به شدت رنج می برد و و اظهارات شب گذشته، جهالت وی را به جهانیان ثابت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نام بردن واژه جعلی خلیج ع ر ب ی به جای خلیج فارس از سوی ترامپ، خاطر نشان کرد: وقتی چنین ادبیات مردودی از زبان وی خارج می شود، نشان از نادانی وی در تاریخ دارد. لذا بکار بردن عبارت غلط خلیج ع ر ب ی کمترین جایزه و پاداش خدمتی بود که رییس جمهور آمریکا در ازای چپاول 500 میلیارد دلار پول عربستان( با هدف فروش تسلیحات به ریاض) می توانست در قبال ملک سلمان پادشاه سعودی ها پرداخت کند.

جمالی در واکنش به قرار دادن سپاه در لیست تحریم های آمریکا از سوی خزانه داری دولت ترامپ، اظهار داشت: این سازمان مردمی از ابتدا مورد هجمه تحریم های آمریکا بوده و رخداد تازه ای حادث نشده است. به عبارت دیگر بسیاری از اعمال تحریم ها ضد افراد حقیقی و حقوقی، متوجه سپاه پاسداران بوده اما خللی در صیانت این نیرو از انقلاب اسلامی ایران و امنیت مردم ایران به وجود نیاورده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه معاهده برجام صرفا با مسایل هسته ای ما در ارتباط است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در هیچ موضوع دیگری با 1+5 مذاکره نکرده و نخواهد کرد و اگر بر فرض محال ما بر سر مسئله ای با ترامپ به مصالحه رسیدیم چه تضمینی است که رییس جمهور بعدی آمریکا آن را تایید نکند؟! بنایراین رویه ای که ترامپ در پیش گرفته ابدا با نص حقوق بین الملل سازگار نیست و هیچ کشور دیگری هم پذیرای آن نخواهد بود.

جمالی با نگاهی به مواضع شب گذشته ترامپ گفت: با این تفکرات و با چنین اقداماتی که مقامات کاخ سفید در خصوص توافق هسته ای در پیش گرفته اند باید بگوییم؛ برجام دیگر فرجامی در پی نخواهد داشت و ما از این توافق خارج می شویم. طبق سخنان رییس جمهور روحانی براساس دستورات مقام معظم رهبری باید بر داشته های خود و اقتصاد مقاومتی تاکید کنیم.

این نماینده مجلس بر ضرورت اقدام صریح جمهوری اسلامی ایران در برابر مواضع خصمانه ترامپ اصرار کرد و افزود: ما سریعا باید در چارچوب مجلس، هیات نظارت بر برجام و دولت و همه نهادهای تصمیم گیر، در زمینه های مختلف برنامه هسته ای اعم از غنی سازی، فعالیت سایت فردو، نطنز به نقطه قبل از برجام بازگردیم. حتما مردم ما هم به درک درستی از شرایط موجود رسیده اند و خواستار اقدام مقابله به مثل با ترامپ هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها