سه نفر از ملی‌پوشان دوگانه بانوان به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی دوگانه غرب آسیا و کاپ آسیایی اردن 2017 راهی این کشور شدند. مسابقات جمعه 14 مهر برگزار شد و در بخش بانوان، نمایندگان اوکراین و مجارستان به برتری رسیدند. اما بعد از پایان رقابت‌ها، خبری در خروجی سایت فدراسیون سه‌گانه ایران قرار گرفت با این مضمون که یکی از نمایندگان دوگانه بانوان ایران در رقابت‌های بین‌المللی اردن موفق به کسب مقام نخست رده سنی جوانان و جایزه 645 دلاری قهرمانی شده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۶۰۶

نگاهی اجمالی به نتایج این مسابقات در سایت فدراسیون جهانی سه گانه نشان می دهد، اوضاع آنچنان که سایت ایرانی نوشته است، نیست. این مسابقات فقط در رده سنی بزرگسالان برگزار شده است در حالی که فدراسیون سه‌گانه مدعی است نفر اول از رده سنی جوانان است. وی اصلا از خط پایان هم نگذشته است. این شخص و یک نفر از اردن در بین 14 بانوی شرکت کننده در این رقابت‌ها تنها کسانی هستند که موفق نشدند از خط پایان بگذرند. اما اصرار فدراسیون سه گانه ایران برای قهرمان خواندن این دختر 17 ساله ایرانی بدون اشاره به رکوردی که این فرد در این رقابت‌ها از خود به جا گذاشته، کمی عجیب و غیرقابل باور است.

این در حالی است که رکورد دو بانوی دیگر که عناوین یازدهم و دوازدهم این رقابت‌ها را کسب کرده‌اند، به طور دقیق و بدون اشتباه مطابق با آنچه در فدراسیون جهانی آمده در این خبر نیز قید شده است.

یکی از مسئولان فدراسیون سه‌گانه در این خصوص توضیح می‌دهد: فدراسیون جهانی سه‌گانه در انتشار نتایج، مرتکب اشتباه شده است و ما پیگیر هستیم. چطور ممکن است کسی که 645 دلار جایزه نقدی دریافت کرده است اصلا از خط پایان نگذشته باشد. از طریق روابط بین‌الملل، پیگیر اشتباه فدراسیون جهانی در خصوص سهل‌انگاری در درج نتیجه کسب شده توسط نماینده دوگانه بانوان ایران هستیم. دوگانه را بانوان و آقایان در کنار هم مسابقه دادند، این فرد حتی نیمی از مسیر را جلوتر از مردان در حرکت بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها