دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌ و گو با جام جم آنلاین

چرایی انتشار خبر کذب آمادگی ایران برای مذاکره موشکی!

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ترامپ و کنگره آمریکا درصدد احیای دوران چماق و هویچ در مورد برجام هستند.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۳۴
چرایی انتشار خبر کذب آمادگی ایران برای مذاکره موشکی!

محمد جواد جمالی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین با تاکید بر اینکه توافق برجام صرفا حول برنامه صلح آمیز هسته ای ایران حاصل شده است، گفت: موافقت مقام معظم رهبری با آغاز مذاکرات و دادن مجوز به تیم مذاکره کننده مشخصا در ارتباط با مباحث هسته ای کشور بوده است و در هیچ زمینه دیگری هم اعضا این گروه با 1+5 وارد گفت وگو نشده اند.

وی در همین راستا افزود: جالب اینجاست در خلال مذاکرات هسته ای، خود کشورهای غربی اعلام کردند، چون مذاکرات پیرامون مسایل هسته ای است ما هم (طرف های غربی) تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای را لغو و یا تعلیق خواهیم کرد. به این معنی که خود نمایندگان دولت های غربی که نمایندگان اتحادیه اروپا بشمار می آیند بهتر از هر کسی واقف‌اند که صرفا بر سر موضوعات هسته ای با طرف ایرانی مذاکره کرده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه کشورهای غربی درباره محدود کردن توان موشکی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا همراهی می کنند، خاطر نشان کرد: متاسفانه تبلیغ ها علیه ایران به گونه ای از سوی نظام استکباری آمریکا به اروپا القا شده است که دولت های غربی به غلط تصور می کنند برد موشکهای ما خطری ضد امنیت ملی آنها محسوب می شود.

جمالی تصریح کرد: حساسیت های کاذبی که آمریکا در مورد مباحث دفاعی ایران به جهان اشاعه داده است، زمینه برای همراهی برخی دولت ها همچون فرانسه با آمریکا را در مورد محدود سازی برنامه موشکی جمهوری سلامی فراهم می کند.

در ادامه دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرامون جوسازی خبری رسانه های وابسته به غرب در خصوص اینکه ایران برای مذاکرات موشکی اعلام آمادگی کرده است، ابراز داشت: هدف اصلی رسانه هایی همچون رویترز با انتشار این قبیل اخبار دروغ این است، در گام اول قصد دارند بین وحدت رویه مسئولین کشورمان اخلال ایجاد کنند و باعث چند دستگی میان دولتمردان ما بر سر موضوعات امنیتی کشور شوند.

وی در همین ارتباط اضافه کرد: در گام بعدی غرب به سرکردگی آمریکا تلاش دارد، فضایی را به جامعه جهانی القا کند که جمهوری اسلامی ایران در ابتدای امر مایل به مذاکره بر سر مباحث موشکی بوده و الان از قول خود سر باز زده است. لذا با این ترفند به بهانه نقض روح برجام از طرف ایران درصدد ایجاد اهرم ضد نظام جمهوری اسلامی است.

جمالی تحرکات ضد برجامی اخیر توسط ترامپ را نوعی سر پوش برای اقدامات خصمانه ایالات متحده دانست و گفت: استکبار در این روزها با شلوغ کاری و بهم زدن جو بین المللی هم در پی فشار بر مسئولین و مردم ما هستند و هم با اختلاف افکنی میان مردم و مسئولین سعی دارند به منویات شوم خود علیه نظام دست پیدا کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با احتمال خروج ترامپ از برجام و مکانیزم تهران برای مواجهه با آن، اظهار داشت: یکی از راه های مقابله با ناقضان برجام از جمله آمریکا شکایت به شورای امنیت است که با توجه به نفوذ و سلطه دولت آمریکا در این سازمان بین المللی، بنظر نمی رسد تاثیر چندانی در اصل موضوع داشته باشد.

وی تاکید کرد: طبق اظهارات وزیر خارجه کشورمان چنانچه واشنگتن از توافق هسته ای خارج شود ایران نیز چنین خواهد کرد. باید بگوییم، در حال حاضر کاخ سفید در حال برنامه ریزی یک شیطنت علیه ایران است. به این معنی که، ترامپ احتمالا پایبندی ایران به برجام را تایید نخواهد کرد و سپس موضوع طبق قانون آمریکا به کنگره می رود. در این شرایط کنگره هم برای اینکه نوعی چماق بالای سر برجام نگه دارد رفتاری دوگانه از خود نشان می دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به هماهنگی میان حاکمیت آمریکا برای فعالیت های ضد جمهوری اسلامی ایران رفتار دوگانه را اینچنین تشریح کرد: مجلس نمایندگان، سنا و ریاست جمهوری و شورای امنیت آمریکا در خصوص اقدامات خصمانه علیه ایران وحدت نظر دارد. لذا تلاش دارند از طرفی بگویند ایران نقض برجام کرده است و از سوی دیگر همچون قانون ایسا( تحریم های داماتو) اعلام کنند علی رغم اینکه ایران به برجام پایبند نیست اما اعمال تحریم های جدید منوط به اقدامات تازه ایران است و ما منتظر رویکرد جدید تهران خواهیم بود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها