با تهیه‌کننده برنامه من و شما

جذابیت یک تجربه تازه

«من و شما» نام برنامه‌ای از شبکه «شما» است که فصل اول خود را با موفقیت گذراند. این برنامه به تهیه‌کنندگی هادی قندی و با اجرای آرش ظلی‌پور هر جمعه حوالی ساعت 2 تا 4 روی آنتن رفت.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۷۹
جذابیت یک تجربه تازه

قندی از جوان‌ترین تهیه‌کنندگان تلویزیون محسوب می‌شود که آثار موفقی روانه آنتن کرده است. شاید مهم‌ترین تجربه تلویزیونی موفق اخیر قندی در تهیه‌کنندگی و اجرای طرح را بتوان «خوشا شیراز» که از شبکه فارس پخش شد، دانست.

علاوه بر این تهیه‌کنندگی برگزاری حدود 180 کنسرت در داخل و خارج کشور، تهیه‌کنندگی و صاحب امتیازی هفت آلبوم موسیقی، سه دوره گردهمایی اساتید، قاریان، حافظان قرآن و... دانست. او به واسطه فعالیت‌های فرهنگی‌اش در داخل و خارج کشور لوح‌های یادبود و دیپلم‌های افتخار متعددی دریافت کرده است: وزارت امور خارجه، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جشنواره موسیقی دفاع مقدس، جشنواره تابستانی کیش و ... .

به نظر شما تجربیات‌تان در برنامه «خوشا شیراز» چقدر به پیشرفت «من و شما» کمک کرد؟

تجربه خوشا شیراز خیلی به من کمک کرد تا در زمینه تهیه‌کنندگی فعال‌تر عمل کرده و روابط بهتری داشته باشم. در جهت رفع ایراد‌ها و کوتاهی‌ها و به موازات آن در برنامه من و شما با قدرت‌تر و سنجیده‌تر جلو بیاییم.

ایده ساخت این برنامه توسط چه کسی مطرح شد و چه هدفی داشت؟

از روز اول تصمیم گرفتم برنامه‌ای ساخته شود که ذره‌ای از تعارف‌های معمول کم کند. بتوانیم بزرگان سینما، تئاتر، تلویزیون، افراد موفق و حتی سیاسیون را دعوت کنیم تا حرف‌هایشان را بزنند. یک برنامه بدون رودربایستی و بدون سانسور روی آنتن ببریم تا هم مخاطب لذت ببرد و هم پایگاهی باشد که هنرمندان بتوانند حرف خود را بدون سانسور بزنند و اتفاق‌های فرهنگی جامعه را نشان دهد. برای اولین بار است که در رسانه ملی این‌گونه به فضای موسیقی پرداخته ایم. هدف این بود که برنامه‌ای متفاوت، شاد و نشاط‌آور ساخته شود که حال و هوای خسته‌کننده و کسالت‌آور بعدازظهرهای جمعه، خصوصا ساعات نزدیک غروب را تا حدودی کم کند که البته نمی‌دانم تا چه حدی در این قضیه موفق بودیم.

چرا شبکه «شما» برای پخش این برنامه در نظر گرفته شد؟

در وهله اول می‌خواستم شبکه‌ای را انتخاب کنم که به این مدل برنامه‌ها کمتر پرداخته باشد و اگر برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد برای خود برنامه باشد نه برای زمان خیلی خوش؛ مثلا هشت تا 9 شب. دیده شدنش به خاطر شبکه و زمان خوب پخش نباشد. عزیزی در رأس این شبکه قرار دارد که برای هر تهیه‌کننده و کسی که چیزی از تلویزیون و رسانه بداند یک پایگاه امید است. جایی که مدیر بالای سرت با درد تلویزیون، مشکلات برنامه‌سازی و مشکلات تهیه‌کننده آشنایی دارد؛ برنامه و نیرویش را می‌فهمد. شما با خیال راحت این شبکه را انتخاب می‌کنی بی‌آن که دلت بریزد از این که فردا قرار است چه اتفاقی بیفتد. شاید خیلی از دوستان می‌گفتند شبکه‌های بهتری را انتخاب کن یا چرا این شبکه را انتخاب کردی، ولی برای هر روزی که می‌گذرد بیشتر از انتخابم خوشحال می‌شوم و راضی‌ترم و این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم.

نام «من و شما» بر چه اساسی انتخاب شد؟

بر این اساس که این برنامه از شبکه شما پخش می‌شود و متعلق به شبکه شماست. ما می‌خواستیم این اسم به اسم شبکه گره بخورد و خدا را شکر در این مدت که روی آنتن بودیم استقبال از آن بد نبود.

لوکیشن میدان آزادی چرا و چطور انتخاب شد؟

می‌خواستیم لوکیشن برنامه برای شروع جایی باشد که نماد تهران و ایران است. برای همین استودیوی میدان آزادی را انتخاب کردیم و خدا را شکر توانستیم فصل اول را از میدان آزادی روی آنتن بفرستیم.

آرش ظلی‌پور چه زمانی و چگونه برای اجرای برنامه انتخاب شد؟

سوای این برنامه، در برنامه‌های قبلی هم من خیلی دوست داشتم با رضا رشیدپور کار کنم. چون با رضا خیلی راحتم و به نظر من او بهترین گزینه برای این مدل برنامه‌هاست. بنابراین پیگیر بودم که با رضا رشیدپور همکاری کنم، اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد. گزینه دومی که به ذهنم رسید آرش ظلی‌پور بود. من به آرش اعتماد کردم و انصافا در این مدت پا به پای من آمد، بداخلاقی‌های من را صبوری کرد و جاهایی سعی کرد بیش از حد توقعات من را برآورده کند و توانست 60 تا 70 درصد توقعات من را برآورده کند. می‌توانم بگویم قطعا آرش یکی از بهترین مجریان تلویزیون ما خواهد بود، چرا که خیلی از ادا و اصول‌های بعضی مجریان را ندارد، حرف گوش‌کن است و آینده خیلی خوبی برایش انتظار دارم.

برنامه از چه آیتم‌هایی تشکیل شده است؟

به غیر از بخش گفت‌وگوی مهمان که گفت‌وگو‌محور و چالشی است، هر هفته ده تا 12 آیتم را مورد توجه قرار دادیم.

پشت صحنه که برای اولین‌بار پشت صحنه کنسرت‌های موسیقی را نشان می‌دهد.

بخش آقای خواننده، هر هفته با تکه‌هایی از موسیقی یک خواننده شوخی می‌کنیم.

مثبت طبیعت که به معرفی جاهای بکر ایران می‌پردازد و خدا را شکر مورد قبول مردم واقع شد.

برای اولین‌بار موزیک تصویرها در قالب تایپوگرافی، گرافیک و انیمیشن ساخته شد.

آمپر، تازه‌های موسیقی سینما و تلویزیون و تازه‌های کمتر پرداخته شده را نشان می‌دهیم. ساعت عاشقی، در بدو ورود به ائمه‌معصومین(علیهم السلام) سلام می‌دهیم، به مناسبت‌های دینی و اجتماعی می‌پردازیم و آیتم امام زمان (علیه السلام).

درصد رضایت مخاطبان از برنامه چقدر است؟

طبق استعلامی که من از شبکه گرفته‌ام رضایت مخاطبان حدود 89 درصد است. اتفاق خیلی خوبی است و امیدوارم بیشتر هم بشود و در ده قسمت آینده جزو سه‌ برنامه اول پربیننده باشیم.

مهم‌ترین عامل دیده شدن من و شما چیست؟

به نظرم گفت‌وگوی بدون سانسور آن مورد توجه مردم قرار گرفت. سعی شد برنامه و سوالات از جنس خود مردم باشد. حضور هنگامه قاضیانی، ابوالفضل پورعرب، حامد بهداد، میلاد کی‌مرام، رضا کیانیان، آتیلا پسیانی، رامبد جوان، سعید راد و خیلی آدم‌های دیگر که بدون هیچ چشمداشت و منتی به برنامه من آمدند و باعث شدند این برنامه به‌خوبی دیده شود.

در فصل بعدی برنامه باید منتظر چه اتفاقاتی باشیم؟

سعی کردیم یک تا دو آیتم جدید اضافه کنیم، تیتراژ شروع و پایان را عوض کنیم، ارتباط مردم و برنامه را بیشتر کنیم، دکور را قطعا عوض می‌کنیم. این نوید را می‌دهم که ان‌شاءالله در فصل جدید آدم‌ها و برنامه‌هایی را در «من‌و‌شما» خواهیم دید که شاید انتظارش را در هیچ برنامه‌ای نداشته باشیم.

سیده زهرا مطهری‌ کیا

ضمیمه قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها