لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسا مقابل لاس پالماس دو گل زد تا به روند خوبش در این فصل ادامه بدهد. مسی در این فصل در هفت بازی اولش در لالیگا 11 گل زده که 9 گلش در نیوکمپ و دو گل خارج از خانه بوده است. او در فصل 12-2011که به رکورد 50 گل در لالیگا رسید، در هفت هفته اول ده گل زده بود.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۵۸

البته بهترین رکورد تاریخ لالیگا تا هفته هفتم توسط ماریانو مارتین در فصل 44ـ1943ثبت شد که در هفت بازی اول 12 گل زده بود. مسی با رکورد 11 گل که توسط سزار ثبت شده بود برابری کرد. مسی در این فصل 1170 دقیقه برای بارسا بازی کرده و در همه دقایق ممکن حضور داشته است.

نکته دیگر این است که این آمار نشان می‌دهد مسی کارنامه فوق‌العاده‌ای را تا این مقطع از فصل در زمینه تاثیرگذاری به ثبت رسانده است. با احتساب دو گل او مقابل لاس پالماس، او تا به حال 83/47 درصد گل‌های این فصل بارسلونا را به ثمر رسانده است. البته اگر آمار گل به خودی‌های حریفان بارسا را نیز محسوب کنیم این رکورد به 4/52 درصد می‌رسد و دیگر ستاره‌های بارسا نیز تقریبا زننده 48 درصد گل‌های این تیم بوده‌اند. جالب اینجاست که بهترین آمار مسی در فصل 12ـ2011 به ثبت رسیده که او زننده 86/43 درصد گل‌های تیمش بوده و تا این مقطع از فصل، آمار او نشان از رشد 4 درصدی تاثیرگذاری بوده است.

اما لیونل مسی این تعداد گل را در چهار بازی از هفت مسابقه تیمش تا این مقطع از فصل به ثمر رسانده، در حالی که ماکسی گومز بالاتر از مسی، آدوریز، رودریگو، زازا و پدرو لئون در پنج بازی تیمش در این فصل گلزنی کرده است. از لحاظ آمادگی خط حمله، زوج رودریگو و زازا از والنسیا زننده ده گل و زوج سانابریا و لئون زننده هشت گل برای بتیس در فصل جاری بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها