مستحب است که پس از دفن جنازه، چند عمل مستحبی انجام شود، اعمالی که شنیدن آن از زبان شیوا و فصیح استاد حوزه و مدرس اخلاق، مرحوم مجتهدی تهرانی برای شما، خالی از لطف نخواهد بود.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۴۴
احکام پس از دفن جنازه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ دین مبین اسلام، برای تمامی مراحل زندگی انسان برنامه مشخص و خاصی ارائه کرده است؛ دستورات گسترده فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... که در قالب احکام واجب و مستحب، اثرات سازنده و زیبایی را بر ابعاد مختلف زندگی افراد می‌گذارد و مانند سدی از انسان در برابر خطرات محافظت می‌کند.

لحظات پیش از تولد، به هنگام تولد، در طول زندگی و در نهایت لحظات مرگ در نگاه اسلام حائز اهمیت است و باید به دقت به آن پرداخت.

ویدئوی زیر یکی از جلسات درس مرحوم مجتهدی تهرانی است؛ استاد حوزه علمیه و مدرس اخلاق که بیان شیوا و رسایش زبانزد خاص و عام بود. حاج آقا مجتهدی با ذکر چند عمل مستحبی در هنگام دفن جنازه و میت چنین می‌گوید: پس از دفن کردن جنازه، به یکباره محل را ترک نکنید، پنج شش قدم بروید و برگردید. مرده با قبر انس می‌گیرد، متوجه است می‌بیند و آگاه است. در آن حال خدا خطاب به بنده می‌گوید، عبدی اوحدوک، بنده من تنهایت گذاشتند؟ رفتند؟ زن و بچه، مرید؟ غصه نخور منم انیس تو، من خودم انیس تو هستم. خوش به حال بنده‌هایی که از طرف خدا یه همچین خطابی به آنها برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها