جام‌جم از تدارک رسانه ملی برای محرم گزارش می‌دهد

همراه با کاروان عاشورا

با فرا رسیدن ماه محرم و برپایی خیمه عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، ایران یکپارچه غرق ماتم و عزا می‌شود. به گزارش روابط عمومی سیما، به همین مناسبت شبکه‌های سیما
کد خبر: ۱۰۷۵۷۶۳
همراه با کاروان عاشورا

ویژه برنامه‌هایی متناسب با سوگواری سالار شهیدان روی آنتن می‌برند.

شبکه یک

ویژه برنامه ادبی «ز دست عشق در عالم هیاهوست» قرار است هر شب بین خبر 19 تا 21 با اجرای علیرضا اسفندقه و با محوریت اشعار عاشورایی پخش شود.

در برنامه «روز خدا» با حضور کارشناسان مذهبی، ابعاد مختلف عاشورا و قیام امام‌حسین (ع) تبیین می‌شود.

شبکه 2

یکی از تدارکات ویژه شبکه دو برای این ایام تهیه مستند «پیرغلامان عشق» است. این برنامه مستندی روایی از مداحان پیشکسوت و مخلص اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و ساعت 23 و 30 دقیقه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

«حب الحسین» برای شب‌های محرم در نظر گرفته شده و از سه‌شنبه 4 مهرماه ساعت 21 روانه آنتن می‌شود.

همچنین گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما با تدارک برنامه «نو نوایان» با محوریت استعدادیابی مداحان نوجوان در ایام محرم، در نظر گرفته شده است.

شبکه 3

مجموعه مستند «ادب حضور» به معرفی هیئات و مداحان جوان می‌پردازد. این برنامه از شنبه اول مهر، هر شب ساعت 22 و 30دقیقه، از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

برنامه «در آستان خورشید»، هر شب ساعت 23 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه به مباحث عاشورا، ریشه‌های این نهضت و اهداف حماسه حسینی می‌پردازد.

مجموعه مستند «پیر عشق» برای ایام محرم تهیه شده است. برنامه‌ای با عنوان «موکب ثارالله» از امشب بعد از خبر شبانگاهی
به نمایش در می‌آید.

ویژه برنامه «دو طرفه» با موضوع عاشورا عرصه انتخاب از امروز ساعت 15، با مخاطبان شبکه سه سیما همراه می‌شود.

شبکه 4

سریال 12 قسمتی «آخرین دعوت» به‌کارگردانی حسین سهیلی زاده و بازی فرامرز قریبیان، الهام حمیدی، حامد بهداد، زهره حمیدی، سیاوش طهمورث و... از شنبه هر شب ساعت 24 روی آنتن می‌رود.

مجموعه پانزده قسمتی «میراث مرثیه» هر روز ساعت 15 پخش می‌شود.

مجموعه «یک فیلم یک تجربه» گزارش تصویری از پشت صحنه و مصاحبه با عوامل و سازندگان فیلم‌های «شب دهم»، «آژانس شیشه ای» و «سفیر» است و به بیان خاطرات و روند ساخت مجموعه‌های فوق می‌پردازد. این برنامه هر شب ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

شبکه 5

«محشر واژه‌ها» در دهه اول محرم از شبکه پنج پخش می‌شود. این برنامه با محوریت شعر آیینی با اجرا و کارشناسی سعید حدادیان است. ارتباط زنده با شهر کربلای معلی و پوشش تصویری هیئات عزاداری یکی از برنامه‌های شبکه پنج سیماست که در دهه اول ماه محرم در فواصل مختلف زمانی از این شبکه پخش می‌شود. همچنین ارتباط زنده با اماکن مذهبی نیز پوشش تصویری داده می‌شود.

شبکه آموزش

برنامه «همیشه خونه» به مناسبت ماه محرم از پیرغلامان حسینی، خانواده شهدای مدافع حرم و کارشناسان مذهبی دعوت می‌کند.

«مشاعره عاشورایی»، «حدیث عشق»، «انصارالحسین»، «حماسه کربلا»، «خیمه‌گاه»، «آیین زندگی»، «ماه نینوا»، «زمزمه فرات»، «بشنو از نی»، «پیرغلامان»، «خوشه‌های بندگی»، «مرثیه خورشید»، «آداب عاشقی»، «از اشارت‌های دریا سر متاب»، «غزل روضه»، «این فصل را با من بخوان»، «شور حسینی در روستا»، «نغمه‌های عاشورایی»، «چاوش»، «بیرق»، «به رنگ آفتاب» و «فراتر از تاریخ» از برنامه‌های تامینی مناسبتی در ایام محرم شبکه آموزش سیماست.

شبکه قرآن و معارف

برنامه «روزی بهتر» ساعت 9 صبح به موضوع سبک زندگی عاشورایی می‌پردازد.

ساعت 10 و 30 دقیقه صبح بینندگان شبکه قرآن و معارف سیما به مدت 90 دقیقه شاهد برنامه زنده «طلیعه» خواهند بود.

مسابقه تلفنی «فردوس» ساعت 15 و 30 دقیقه، «ملکوت سخن» ساعت 16 و 30دقیقه، مستند «میراث مرثیه» ساعت 19 و برنامه «پرسمان» ساعت 20 روزهای شنبه تا پنجشنبه از شبکه قرآن و معارف سیما در ایام محرم پخش می‌شود.

عاشقان کوی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌توانند در ایام محرم و صفر همه روزه ساعت 20 و 30 دقیقه ارتباط زنده این شبکه با کربلای معلی را پیگیری کنند. «عطر محرم» به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های ماه محرم قرار است از اول ماه محرم از آنتن شبکه قرآن و معارف پخش شود.

شبکه مستند

«محرم در قاب مستند» به تهیه‌کنندگی مجتبی قاسمی ویژه‌برنامه‌ای است که در ده قسمت 30 دقیقه‌ای روانه آنتن می‌شود.محرم در قاب مستند بجز شب‌های یکشنبه و سه‌شنبه هر شب ساعت 22 از این شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد.

مستند «عاشورا در مزینان» ساخته امین قویدل نیز از دیگر ویژه‌برنامه‌هایی است که شبکه مستند در دهه اول محرم روی آنتن می‌برد.

شبکه نسیم

فصل دوم برنامه «هزار داستان» برای پخش هر شب در ایام ماه‌های محرم و صفر در ساعت 23 در جدول پخش شبکه نسیم پیش‌بینی شده است. اجرای هر قسمت را یکی از بازیگران و مجریان مشهور سینما و تلویزیون بر عهده دارد که روایتگر داستان زندگی شخص یا اشخاصی با ویژگی‌های خاص و سرنوشت‌های عجیب بود.

شبکه افق

مجموعه مستند «به رنگ احساس» در شش قسمت 40 دقیقه‌ای از یکم مهرماه هر شب ساعت 20 روی آنتن می‌رود. همچنین «شمیم باران» در دو قسمت دیگر مجموعه مستند ویژه ماه محرم است که روزهای دوم و سوم مهر ساعت 18 از شبکه افق پخش می‌شود.

«میراث مرثیه» نام مجموعه مستند دیگری است که در پنج قسمت 50 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه افق در روزهای هفتم تا یازدهم مهرماه ساعت 22 در نظر گرفته شده است.

سخنرانی‌های مذهبی در ایام محرم

ویژه برنامه «سخنرانی مذهبی» با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی هر روز حوالی ساعت 9 صبح با موضوع جلوه‌های عزت و حریت در کربلا تقدیم بینندگان شبکه یک خواهد شد.

سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان هرروز ساعت 10 و 30 دقیقه و سخنرانی شیخ حسین انصاریان هر روز ساعت 13 روی آنتن شبکه دو می‌رود.

سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری در هیات ثارالله قم در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای هر روز ساعت 6 و 30 دقیقه به تهیه‌کنندگی محمد عرفان‌منش و همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی در 11قسمت 35 دقیقه‌ای، هر روز ساعت 17 و 30 دقیقه درباره محرم از شبکه سه پخش خواهد شد.

سخنرانی آیت‌الله جواد آملی هر روز ساعت 13 و سخنرانی استاد فاطمی‌نیا هر روز ساعت 10 از شبکه چهار تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.

مجموعه سخنرانی حجت‌الاسلام رنجبر و حجت‌الاسلام آقا تهرانی در دهه اول محرم برای مخاطبان به مدت 30دقیقه از شبکه پنج پخش می‌شود.

شبکه قرآن و معارف سیما بخش‌های متعددی مانند پخش سخنرانی حجج‌اسلام صدیقی، جاودان، فاطمی‌نیا، رفیعی و انصاریان را در ساعت‌های 5 و 30 دقیقه، 7 و 30 دقیقه، 13، 17 و 30 دقیقه و 21 و 30 دقیقه برای مخاطبان تدارک دیده است.

شبکه افق نیز قرار است در ایام محرم امسال در ساعت‌های 8 و 13 و 30 دقیقه هر روز شاهد پخش سخنرانی‌های حجت‌الاسلام حاجتی و مداحی سیدرضا نریمانی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها