مدیر شبکه رادیویی معارف، سیاست‌های معاونت صدا را در تولید برنامه‌های ماه محرم، رویکرد حماسی و معرفتی در کنار رویکرد عزاداری و عاطفی معرفی و اعلام کرد: برنامه‌های عندلیب، خط سرخ، هفت کوچه، اشراق و... از شبکه‌های مختلف رادیو پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۵۷۶۱

مجتبی تونه‌ای با تاکید بر اهداف و برنامه‌های رادیو در ماه‌های محرم و صفر گفت: بازخوانی فرهنگ حسینی با شاخصه‌هایی همچون امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه‌شناسی، تکلیف‌مداری، شجاعت و شهامت در برابر دشمن و ... از اهداف برنامه‌های رادیویی است. مدیر رادیو معارف با اشاره به برنامه‌های شبکه‌های رادیویی عنوان کرد: رادیو ایران برنامه‌های «عندلیب»، «دعوت»، «اینجا کربلاست»، «دورعاشقان» و «در حوالی عطش» را پخش می‌کند. رادیو معارف مباحث آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی(ره) درباره امر به معروف و نهی از منکر را در برنامه «سلوک عاشورایی» و تحلیل عرفانی نهضت حسینی را با بیان علامه جوادی‌آملی در «برکرانه فرات» پخش می‌کند. همچنین «خط سرخ»، «سفیران»، «خیمه‌های عشق»، «نی‌نوا» و «حسینیه» از دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی است.

تونه‌ای ادامه داد: رادیو فرهنگ برنامه «هفت کوچه»، ساعت سوگ، سفر به شعر و 14مجلس را پخش می‌کند. رادیو قرآن علاوه بر پخش زیارت وارث، زیارت حضرت رسول از بعید و زیارت اربعین و برنامه‌های «اشراق»، «قرآن کربلا» و «حسینیه» را روی آنتن می‌برد. «عبور آه تا شانه‌های ماه»، «مرگ سرخ» و ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی از مصلای تهران نیز از اقدامات رادیو تهران است. رادیو جوان هم با برنامه‌‌های «بشنو از نی» و «کشتی‌سواران» به تبیین فلسفه امر‌به‌معروف و نهی از منکر می‌پردازد. رادیو ورزش رشادت‌های حضرت عباس(ع) را در برنامه «ساقی عطشان» معرفی می‌کند و «حماسه عاشورا»، «شور حسینی» با محوریت بیانات مقام معظم رهبری و « اعجاز عاشقی» دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی است. وی اشاره کرد: رادیو سلامت هم برنامه‌های قاصدک، عاشورا فراتر از زمان و خانه آرزوها را پخش می‌کند. رادیو گفت‌وگو هم برنامه‌های پرده آخر، حدیث دلدادگی و ملاقات را روانه آنتن می‌کند. رادیو اقتصاد هم برنامه روی خط بازار را در نظر دارد. رادیو نمایش هم با تولیدات نمایشی فاخر در ایام محرم، این حادثه تاریخی مهم را در قالب نمایش‌های متعدد و متنوع عرضه می‌کند. رادیو صبا «نفس‌المهموم»، «طنین خون خدا» و «مشاعره» را پخش می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها