ولایتی در واکنش به پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه:

ایران مذاکره مجدد را درباره برجام نمی‌پذیرد

در شرایطی که همچنان موضع آینده ترامپ درباره برجام، مبهم است، برخی رسانه‌ها از پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه به رئیس‌جمهور کشورمان برای مذاکره مجدد درباره برجام خبر داده‌اند؛ خبری که احتمالا بی‌ارتباط با مواضع آینده رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام نخواهد بود.
کد خبر: ۱۰۷۴۹۶۴

به گزارش فارس و به نقل از رویترز، فرانسه روز دوشنبه درخواست جدیدی را از آمریکا برای حفظ برجام مطرح کرده و پیشنهاد داده است که مفاد این توافق که بعد از یک دهه منقضی می‌شود، قابل تقویت شدن است.

البته علی‌اکبر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرده که مذاکرات مجدد بر سر برجام به هیچ‌وجه از طرف جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، ولایتی گفت: یک‌بار مذاکره را پذیرفتیم، مدت‌های طولانی با 1+5 مذاکره کردیم تا به این نتیجه رسیدیم. هیچ نوع تردیدی از سوی هیچ کشوری در این موافقت‌نامه پذیرفته نیست و به هیچ وجه این پیشنهاد پذیرفته نمی‌شود.

رئیس‌جمهور فرانسه در حالی روز دوشنبه، پیشنهاد مذاکره مجدد درباره برجام را به حسن روحانی داد که در همان روز با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار داشت.

رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، محور اصلی این دیدار و همچنین دیداری که ترامپ با نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشت درباره فعالیت‌های ایران در منطقه بود. در همین حال رسانه‌ها در گزارشی نوشته‌اند، قانونگذاران کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه گفته‌اند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند با استناد به اطلاعات محرمانه از صدور تائیدیه پایبندی به برجام برای ایران خودداری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها