مدیران ارشد پژو در حال بررسی سایت‌های جدیدی خارج از شهر تهران جهت تولید محصولات خود در ایران هستند.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۷۸
تلاش پژو جهت تولید مستقل خودرو در ایران

به گزارش جام جم آنلاین از زومیت، مدیران ارشد پژو در حال بررسی سایت‌های جدیدی خارج از شهر تهران جهت تولید محصولات خود در ایران هستند.

مدیران شرکت پژو در ایران طی چند هفته گذشته از سایت‌های تولیدی شرکت ایران خودرو در خارج از تهران بازدید کرده‌اند و به نظر می‌رسد در حال آماده شدن جهت مهاجرت از جاده مخصوص به سایت تولیدی جدیدی خارج از تهران هستند.

امضای قرارداد رنو با شرکت ایدرو و استقلال این خودروساز فرانسوی در تولید خودرو، فعالان بزرگ بازار ایران مانند پژو را بر آن داشته است تا مانند رنو و این بار مستقل از شرکای قدیمی خود در بازار ایران یعنی ایران خودرو و سایپا فعالیت کنند. در همین راستا خبر رسیده است که مدیران ارشد پژو در ایران تحرکات جدیدی آغاز کرده‌اند و به‌تازگی و طی هفته‌های اخیر از سایت‌های تولید خودرو در چندین شهر ایران مانند کرمانشاه، تبریز، بابل و نیز امکاناتی در منطقه سلفچگان دیدن کرده‌اند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد پژو همانند دیگر شرکت فرانسوی به دنبال ایجاد سایت تولیدی اختصاصی خود در ایران است.

پیچیدگی‌های میزبانی ایران خودرو در همه بخش‌ها از جمله فروش، خدمات پس از فروش، تولید و تأمین قطعات و بازاریابی باعث شده است مدیران پژو به فکر دستیابی به استقلال بیشتری در بازار خودروی ایران باشند. با وجود سهم ۵۰ درصدی پژو در شرکت مشترک سرمایه‌گذاری ایکاپ، عوامل متعددی از جمله خدمات‌رسانی هم‌زمان به شرکای مختلف و محصولات تولیدی ایران خودرو و همچنین ترس از استقلال رقیب هم‌وطن خود یعنی رنو، باعث شده است پژویی‌ها حداقل به فکر استقلال فیزیکی خود باشند.

اینکه این استقلال در نهایت به تغییر در میزان سهم پژو در شرکت ایکاپ نیز منجر خواهد شد یا خیر، هنوز مشخص نیست و زمان همه چیز را روشن خواهد کرد؛ هرچند ایران خودرویی‌ها نیز همواره از دست به جیب شدن پژویی‌ها استقبال کرده‌اند. در حال حاضر باید منتظر ماند و واکنش وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت را نسبت به عملکرد خودروسازان داخلی و شرایط همکاری‌ آن‌ها با شرکت‌های خارجی را دید. محمد شریعتمداری، وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت تاکنون نه‌تنها هیچ موضعی نسبت به عملکرد خودروسازان نداشته؛ بلکه از دیدار با مسئولان این شرکت‌ها نیز طفره رفته است. از سوی دیگر طبق شنیده‌ها، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در حال تلاش جهت واگذاری مدیریت صنعت خودروی کشور به بخش خصوصی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها