شرکت آمریکایی ماک که از زیرمجموعه‌های صنایع سنگین ولوو است، به تازگی از کشنده نسل جدید آنتم رونمایی کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۲۲
ماک از سلطان جدید جاده‌ها رونمایی کرد+تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از زومیت، شرکت آمریکایی ماک که از زیرمجموعه‌های صنایع سنگین ولوو است، به تازگی از کشنده نسل جدید آنتم رونمایی کرده است.

کامیون‌ها و کشنده‌ها، روی دیگری از صنایع خودروسازی هستند. آن‌ها هدفی متفاوت در جاده‌ها دنبال می‌کنند و به همین دلیل مقررات، الزامات و اولویت‌های متفاوتی در مقایسه با سایر خودروها دارند. با تمام این تفاسیر، خودروهای سنگین و مالکان آن‌ها مشکلاتی مشابه خودروهای سواری دارند و در این زمینه متمایز نیستند. در هفته گذشته، شرکت ماک در جریان نشست سالیانه MGDS، از کشنده آنتم (Anthem) رونمایی کرد؛ کشنده‌ای که آمده است تا بخشی از مشکلات حمل و نقل سنگین طولانی‌مدت را برطرف کند.

ماک، حدود ۱۱۷ سال در ساخت انواع کامیون و کشنده سابقه دارد و از این نظر، فراتر از بازیگران اصلی عرصه‌ی خودروسازی دنیا است. با این حساب، بازاری که در آن فعالیت می‌کند، به‌خوبی می‌شناسد. با نگاهی دقیق‌تر به جزئیات آنتم، می‌توان پی برد که این محصول جدید، شبیه یک هتل لوکس متحرک است و شباهتی به کشنده‌های دیگر این شرکت یا سایر برندها ندارد. بدنه‌ی خارجی آنتم به گونه‌ای طراحی شده است تا مصرف سوخت را به حداقل رساند و نسبت به محصولات فعلی، یک جهش بسیار خوب در زمینه‌ی آیرودینامیک باشد.

در ایالات متحده آمریکا، اقتصادی بودن مصرف سوخت به‌عنوان کسری از یک گالن محاسبه می‌شود؛ بنابراین حتی اگر در مصرف سوخت به اندازه‌ی یک قطره صرفه‌جویی شود، آن را شمارش می‌کنند. آنتم از یک کاپوت جدید، آینه‌های مدرن و سپر جلوی متفاوت بهره می‌برد و می‌توان جلوپنجره‌ای برجسته را به‌خوبی مشاهده کرد که نام ماک روی آن نوشته شده است. ماک برای این کشنده جدید، از شاسی مقاوم‌تر با پوشش جدید نیز استفاده کرده است. ماک می‌گوید آزمایش آیرودینامیک این محصول در مرکز فضایی کندی واقع در فلوریدا انجام شده است.

برخی از موارد کوچک، مانند سیستم ضامن جدید به کاپوت اضافه شده است تا فرآیند باز شدن آن را ساده‌تر و سریع‌تر کند تا در زمان انجام بازرسی‌ها، صرفه‌جویی شود. تمام چراغ‌های بیرونی این کشنده نیز LED هستند و انرژی بسیار کم‌تری در مقایسه با گذشته مصرف می‌کنند.

در بخش داخلی نیز، ماک سنگ تمام گذاشته و همه‌ی بخش‌ها را مجدداً طراحی کرده است تا تمامی کلیدهای کنترل‌ و دستگیره‌های ضروری در دسترس راننده باشند. نگهدارنده لیوان و بخش مربوط به قرار دادن وسایل، اکنون ساده‌تر در دسترس هستند؛ همچنین کنترل‌های مربوط به سیستم تهویه هوا، گرم‌کننده و خنک‌کننده، ترمز دستی و دنده اکنون به صندلی راننده نزدیک‌تر هستند. راهنمای کنترل کروز و کنترل کشش نیز با لیزر روی آن‌ها حکاکی شده است تا به‌سادگی پاک نشوند و دوام بالایی داشته باشند.

اگر به تصاویر دقت کرده باشید، می‌بینید که قسمت پایین غربیلک فرمان تخت است؛ ماک می‌گوید این‌ طراحی به راننده کمک می‌کند که به‌راحتی از کشنده پیاده یا سوار آن شود و پای او به فرمان برخورد نکند. کنترل‌های مربوط به پخش بلوتوث سیستم صوتی نیز روی فرمان قرار گرفته‌اند تا کنترل پخش موسیقی و پاسخ به تماس‌های تلفنی ساده‌تر باشد. ماک برای این کشنده، یک نمایشگر ۷ اینچی نیز در نظر گرفته که مجهز به اپل کارپلی و سیستم ناوبری تام‌تام است. این نمایشگر را می‌توان به دوربین‌های اضافه خارجی نیز متصل کرد.

قسمت خواب کشنده ۳۵ درصد بزرگ‌تر از کشنده‌های فعلی شده است و ارتفاع بخش خواب به ۱.۷۷ متر افزایش یافته است تا رانندگان بتوانند به‌راحتی بایستند. البته کابین این کشنده دارای پیکربندی‌های مختلفی است و می‌توان نسخه بزرگ با حجم ۷ متر مکعب را نیز انتخاب کرد. در قسمت خواب این کشنده، یک تلویزیون ۲۴ اینچی، کنترل‌های تهویه هوا و یک پریز ۱۲۰ ولتی به همراه درگاه USB قرار گرفته است. در سمت صندلی سرنشین دوم، یک یخچال کوچک نیز قرار دارد. مانند بخش خارجی، چراغ‌های داخلی همگی LED هستند.

برای کشنده آنتم، پیشرانه‌ دیزلی ۱۱ لیتری ماک MP7 با قدرت ۴۲۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۱۵ نیوتن متر و پیشرانه دیزلی ۱۳ لیتری ماک MP8 با قدرت ۵۰۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵۲۱ نیوتن متر در نظر گرفته شده است. این دو پیشرانه به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا سرویس و تعمیر آن‌ها کاملاً ساده باشد و از پوشش دو تکه باشد. یک دریچه‌ی ورودی جدید نیز کمک می‌کند که کشنده پس از استارت زدن در دمای پایین، خیلی سریع گرم شود. این دو پیشرانه، به همراه گیربکس ۱۲ سرعته اتوماتیک-دستی mDRIVE ماک عرضه می‌شوند. عملکرد آن به این صورت است که ابتدا رایانه سرعت کشنده را اندازه می‌گیرد و دنده‌ی صحیح را انتخاب می‌کند. ماک می‌گوید گیربکس‌های ۱۳ و ۱۴ سرعته نیز برای انتخاب در دسترس هستند.

پیش فروش آنتم اکنون آغاز شده است؛ اما اوایل سال ۲۰۱۸ به مشتریان تحویل داده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها