رئیس انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران در آستانه بازگشایی مدارس در خصوص نحوه شکایت اولیای دانش آموزان به آموزش و پرورش گفت: یکی از راهها این است که افراد با مراجعه به سایت آموزش و پرورش و در قسمت ارزیابی و عملکرد و با زدن کلید روی شکایت می توانند انتقادات و نظرات خود را ثبت کنند و شماره تماسی از خود بدهند که متعاقبا یک کد پیگیری به آن ها داده می شود .
کد خبر: ۱۰۷۳۸۹۹
اولیا شکایات خود را در سایت آموزش و پرورش ثبت کنند/ افزایش 10 درصدی نرخ سرویس مدارس

کامیاب صدری با بیان این که هر تصمیمی در خصوص سرویس مدارس در یک کارگروه اتفاق می افتد به جام جم آنلاین گفت: این کارگروه و همه اعضای آن حق نظارت، مدیریت و ارزشیابی را دارند یعنی این فرآیند به آموزش و پرورش ختم نمی شود. در بحث سرویس مدرسه امسال کارگروه مرتبط جلساتی داشت که در پیش نویسی تهیه شده که باید به تائید برسد. وظایف هر یک از این اعضای کارگروه در این پیش نویس به شکل دقیق آمده و مجموعه بحث حمل و نقل و سرویس مدارس را پیگیری می کند که در حال حاضر در آموزش و پرورش تهران ساماندهی سرویس مدارس را 2 سالی است که پیگیری می کند.

رئیس انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران در رابطه با پیمانکاران سرویس مدارس خاطر نشان کرد: امسال طرح اولویت بندی را مطرح کردیم که حتماً باید پیمانکار افزون بر شرایط ابلاغی در قانون حتماً رضایت نامه از سازمان تاکسیرانی، رئیس انجمن مدرسه، مدیر مدرسه و از کارشناس منطقه داشته باشد و گرنه ما در سال جدید از این پیمانکار استفاه نخواهیم کرد.

رئیس انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران درخصوص دغدغه والدین در مورد سرویس مدارس درباره نحوه نظارت بر سرویس مدارس گفت: ما انتظار داریم در خود مدرسه، انجمن های مدارس دست بکار بشوند و در این زمینه بر مبنای آئین نامه اجرای مدارس این حق قانونی به آنها داده شده نظارت و دخالت کند.

صدری در ادامه افزود: رئیس انجمن مدرسه در بحث مالی سرویس ها مسئول مستقیم است. یعنی اگر یک مدرسه و اولیای دانش آموز شکایت و نظری دارند حتماً باید با رئیس انجمن مدرسه مطرح کند. چون کارگروه ماده 18 در مدرسه در حقیقت توسط مدیر مدرسه، پیمانکار، رئیس انجمن، یکی از اولیای سرویس و یکی از معاون مدرسه تشکیل می شود و آنجا باید پیگیر و پاسخگو باشند.

کامیاب صدری در پاسخ به سوال خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص جزئیات ساماندهی سرویس مدارس اظهار داشت : نرخ سرویس مدارس در سال جاری بر اساس مصوبه شورای شهر 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: در خصوص نرخ جدید، ابلاغیه سرویس مدرسه، آموزش والدین هم بحث راننده، خودرو و پیمانکار حداقل های تعریف شده است. همچنین در آئین نامه، شیوه نامه، دستورالعمل حمل ونقل، مصوبه هیأت دولت، ابلاغیه وزیر کشور و هم وزیر آموزش و پرورش فرستاده شده تا در سطح مدرسه اجرایی و خود مدارس، والدین و انجمن باید در این زمینه پیگیر باشند. اگر نظارتی رخ نداد قطعاً مناطق ما و کارشناسان باید پاسخگو باشند و اگر در مناطق مورد و شکایتی تماس گرفته شود ما نظارت می کنیم.

صدری در خصوص نحوه شکایت اولیای دانش آموزان به آموزش و پرورش گفت: راه اول این است که با مراجعه به سایت آموزش و پرورش و در قسمت ارزیابی و عملکرد و با زدن کلید روی شکایت می توانند انتقادات و نظرات خود را ثبت کنند و شماره تماسی داده که متعاقبا یک کد پیگیری به آن ها داده می شود و آنها به ما انتقال می دهند. راه دوم این است که با مراجعه حضوری به مناطق و ارتباط با کارشناسان اولیا و مربیان درخواست خود را مطرح کنند. از سوی دیگر هر انجمن یک کارشناس مربوط به خود دارد و تلفن های آنها در سایت مناطق موجود است و در نهایتا اینکه با تلفن تماس 88962327 پاسخگو هستیم.

رئیس انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران افزود: امسال برنامه داریم که انتخابات انجمن اولیای و مربیان مدارس از 15 شهریور تا 15 مهر اجرا شود و متعاقبا انتخابات انجمن مناطق را در اواخر آبان خواهیم داشت .

صدری درباره نحوه تقسیط نرخ پرداخت سرویس مدارس نیز گفت: اولیای دانش آموزان در ابتدای سال با پرداخت 40 درصد نرخ در موقع ثبت نام و الباقی آن را طی دو فقره چک و یا طی دو قسط تا آخر اسفند ماه با مدرسه تسویه کنند و تخفیفات اعمال شده هم طبق روال گذشته است.

وی افزود: امسال حمایت هایی برای فرزندان خانواده های بی سرپرست، بدسرپرست، دانش آموزان نیازمند، خانواده جانبازان و ایثارگران اعمال می شود. مدیر مدرسه می تواند از آن سهمیه نسبت به ارائه تخفیف که تقریباً 50 درصد است و شرایط آن برای مدیر مدرسه محرز است اقدام کند. اما در خصوص تخفیف سرویس مدارس، مرتبط به پیمانکار است و ما نمی توانیم از آن سهم تخفیفی داشته باشیم.

صدری در ادامه در مورد استفاده اولیا از سرویس هایی که از طریق آموزش و پرورش و مدارس معرفی شده اند گفت: از اولیا می خواهیم از سرویس های مورد تأیید ، استفاده کنند. و از خودروهای شخصی و از سرویس های که فاقد برچسب سازمان تاکسیرانی هستند و یا خارج از مجموعه هستند استفاده نکنند که مسئولیت آنها گردن خود والدین بوده و ما صلاحیت راننده، خودرو و پیمانکاری که متولی آن بیرون از مجموعه است را تأیید نمی کنیم.

نعمت الله سوری/ جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها