وزارت نیرو تنها دلیل انعقاد قرارداد با شرکت یونیت‌اینترنشنال را تأمین مالی این پروژه اعلام کرده است در حالی که برخی شرکت‌های داخلی،‌ از اعلام آمادگی خود برای تأمین مالی پروژه‌های افزایش ظرفیت تولید برق با ارائه ضمانت‌های لازم از سوی وزارت نیرو خبر داده‌اند.
کد خبر: ۱۰۷۳۵۵۰

به گزارش عیارآنلاین، یکی از چالش‌برانگیزترین قراردادهای وزارت نیرو در دولت یازدهم، انعقاد قرارداد با شرکت یونیت‌اینترنشنال برای ساخت چندهزار مگاوات نیروگاه در ایران بوده است. علت این موضوع آن است که شرکت‌های داخلی مانند مپنا از توانایی علمی و عملی بالایی برای ساخت نیروگاه برخوردار هستند و این اقدام وزارت نیرو، تضعیف توان داخل تلقی می‌شد. وزارت نیرو،‌ مهم‌ترین علت انعقاد این قرارداد را با وجود توان داخل در تأسیس نیروگاه‌های مشابه و ساخت تجهیزات مرتبط، نبود منابع مالی عنوان کرده است.

این در حالی است که نقدینگی کشور در رکوردی بی‌سابقه به بیش از 1300هزارمیلیارد تومان رسیده است و بانک‌های داخلی توان تامین مالی پروژه مذکور را دارند، امری که فرضیه کمبود نقدینگی در کشور را زیر سؤال می‌برد. بررسی‌ها نشان می‌دهد، مساله اصلی در این موضوع، استفاده نکردن از سازوکارهای مناسب برای هدایت این نقدینگی عظیم به سمت نیروگاه‌سازی در داخل کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها