مجموعه طنز «دکتر سلام» که از چهار سال قبل جای خود را در میان مخاطبان باز کرده و درباره موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی آیتم‌های مختلفی را ساخته است، پنجشنبه گذشته (23 شهریور) جشن تولد چهار سالگی‌اش را به‌‌رغم تمام کارشکنی‌ها و مشکلاتی که برای دریافت مجوز این جشن پیش آمده بود، با حضور چهره‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نیز علاقه‌مندان به این برنامه برگزار کرد.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۲۱

به گزارش جام‌جم، علی صدری‌نیا کارگردان مجموعه طنز دکتر سلام که پیش از این از برگزاری جشن با حضور 14 هزار مهمان و علاقه‌مند در سالن 12 هزار نفری آزادی خبر داده بود در گفت‌وگو با فارس گفت: متاسفانه در طول این دو ماه گذشته برای گرفتن سالن، عجیب‌ترین فشار‌ها را پشت سر گذاشتیم. ابتدا برای صدور مجوز حدود 20 روز بین بخش‌های مختلف دولت پاسکاری شدیم، بعد از مکاتبه با استانداری، ما را به فرمانداری ارجاع دادند تا از آنجا مجوز برگزاری مراسم را گرفتیم. بعد هم با استناد به همین مجوز با سالن 12 هزار نفری قرارداد بستیم و مراحل به پایان رسید.

صدری‌نیا تصریح کرد: متاسفانه دولت کارشکنی‌های سنگینی را شروع کرد و هر روز یک بهانه برای محدود کردن مراسم امسال تراشید.

برخی شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی چون سیدمحمد حسینی وزیر اسبق ارشاد، محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، داریوش سجادی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، حجت‌الاسلام زائری، سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده، حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی، محمدباقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضاییه، اسماعیل آذر شاعر و مجری، بهروز افخمی کارگردان و مجری، امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس، داوود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی، اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس، مجتبی شاکری عضو سابق شورای شهر و فضه سادات حسینی مجری اخبار صدا و سیما، از جمله حاضران در این جشن بودند.

کنایه به بستن راه آزادی

صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جشن گفت: درباره اتفاقی که برای محل برگزاری جشن دکتر سلام افتاد و برگزاری آن را در سالن ورزشگاه آزادی منع کردند، باید این لطیفه را بگویم که از بعضی‌ها می‌پرسند چطور می‌شود پنج فیل را در یک فولکس جا داد؟ جواب می‌دهند دو فیل را در جلو بگذارید و سه فیل را در عقب! اول گفتند بروید در سالن ورزشگاه آزادی، بعد گفتند نمی‌شود، بروید در سالن شهدای هفتم تیر کشتی بگیرید.

وی افزود: فاصله حرف تا عمل بسیار است مانند وعده‌هایی که در برجام دادند و بعد از توافق گفتند مگر ما برای این چیزها توافق کردیم؟!

صفار هرندی خاطرنشان کرد: رقیب را به دیوار کشیدن در پیاده‌رو متهم کردند، اما وقتی خودشان آمدند کلا پیاده‌رو را جمع کردند. اگر می‌خواهیم در راستای آتش‌به‌اختیار عمل کنیم، باید کارهایی مثل دکتر سلام را تقویت کنیم. می‌بینیم که حتی برای برگزاری جشن هم چوب لای چرخش می‌گذارند.

نمونه موفق آتش به اختیار

دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم جشن تولد دکتر سلام گفت: اگر بخواهم یک نمونه موفق آتش‌ به ‌اختیار در حوزه طنز و فرهنگ نام ببرم، همین دکتر سلام است.

وی ادامه داد: اگر این نکته را نگویم به یکایک کارگران، مهندسان و همه کسانی که در این مدت در شهرداری تهران کار کردند و گمنام بودند، ظلم کرده‌ام. اگر هر جایی در هر پروژه‌ای موفقیتی بوده، عاملش جوانان زیر 35 سال بوده‌اند.

سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در این مراسم گفت: ما هم از جمله مشتریان دکتر سلام هستیم. اگر امروز ظرفیت موشکی به اینجا رسیده، افراد زیادی تلاش کردند که نماد آنها شهید طهرانی‌مقدم است، اما کسی که باعث شد توان موشکی کشور امروز به اینجا برسد و هیچ‌وقت نامی از او برده نشد و امروز می‌توانیم با آزادی از او نام ببریم، دکتر قالیباف است. قالیباف وقتی فرمانده بود، بنیانی نهاد که ما امروز در هر شهر یک پایگاه داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها