مرسدس بنز از جدیدترین خودروی کراس‌اور خود مجهز به فناوری پیل سوختی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۶۱۷
مرسدس‌بنز GLC با پیشرانه هیدروژنی+تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از زومیت، مرسدس بنز از جدیدترین خودروی کراس‌اور خود مجهز به فناوری پیل سوختی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد.

درحالی‌که شرکت خودروسازی مرسدس بنز با رونمایی از ابرخودروی ۱۰۰۰ اسب بخاری پروژه یک، قدرت خود را در تولید ابرخودروها به رخ رقیبان کشیده؛ توجه ویژه خود به هوای پاک را نیز با رونمایی از خودروهای پاکی مانند EQ A و EQ Fortwo نشان داده است. در این راستا امروز و حین برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت، مرسدس بنز از جدیدترین کراس‌اور لوکس خود با نام GLC که با سوخت هیدروژنی کار می‌کند، رونمایی کرد. این کراس اوور جدید به‌عنوان آخرین دستاورد شرکت خودروسازی بنز، در زمینه ساخت خودروهای لوکس و در عین حال پاک به شمار می‌آید؛ به نحوی که مالک این خودرو قادر است با اتصال به منبع برق، انرژی مورد نیاز آن را با شارژ باتری‌ها تأمین کند.

سیستم قوای محرکه خاص این خودرو باعث شده است مرسدس بنز GLC درعین حال که خودرویی هیبریدی به شمار می‌آید؛ به جای استفاده از پیشرانه احتراقی با سوخت فسیلی، از مجموعه سلول‌های سوختی استفاده کند. بدین ترتیب این خودروی هیبریدی قادر خواهد بود قدرت ۱۹۷ اسب بخار به همراه ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. سیستم هیبریدی به‌کاررفته در GLC قادر خواهد بود با یک بار شارژ کامل، مسافتی برابر با ۴۳۷ کیلومتر را طی کنند.

بخش سلول‌های سوختی به‌عنوان یکی از سیستم‌های تأمین قوای محرکه این خودرو، شامل ۲ تانک حاوی هیدروژن است که در مجموع ۴.۴ کیلوگرم وزن دارند. یکی از این تانک‌ها در قسمت جلو و زیر جعبه‌دنده تعبیه شده است و دیگری زیر صندلی‌های عقب خودرو. تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد درست همانند خودروی GLC هیبریدی، کاهش اندک فضای صندوق عقب خودرو است. در مقایسه با خودروهای سلول سوختی دیگری که در این کلاس قرار دارند؛ تکنولوژی جدید به‌کاررفته در بنز GLC منجر شده است تا فضای مورد نیاز برای نصب تجهیزات سلول سوختی ۳۰ درصد کمتر شود که باعث می‌شود نصب این تجهیزات در مسیر پیشرانه راحت‌تر باشد و در نتیجه ۴۰ درصد بازدهی خودرو افزایش یابد. استفاده از آلیاژ پلاتینیوم در ساخت قطعات خودرو نیز بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته که طبیعتا هزینه‌های نهایی خودرو را کاهش داده است.

بخش الکتریکی تأمین قوای محرکه، شامل باتری‌های لیتیومی با ظرفیت ۱۳.۸ کیلووات بر ساعت است که به خودرو اجازه می‌دهد با یک بار شارژ، مسافتی معادل ۴۹ کیلومتر طی کند.

راننده این خودرو قادر خواهد بود سیستم تأمین قوای محرک را به دلخواه از میان باتری‌های الکتریکی، منبع تأمین سوخت سلولی هیدروژن یا هردو انتخاب کند؛ هرچند روش معمول، انتخاب هردو گزینه جهت کارکرد هم‌زمان هر دو منبع تأمین انرژی است. در این شرایط بخش سلول سوختی بر سیستم هیدروژنی تمرکز می‌کند و باتری‌های خودرو، روی تأمین برق مورد نیاز سیستم‌های الکتریکی و شارژ هم‌زمان دیگر باتری‌ها متمرکز خواهند شد.

جدا از اینکه در زیر کاپوت خودرو و در بخش پیشرانه و قوای محرکه، سیستمی نوین و پاک قرار دارد؛ در بخش‌‌ امکانات و تجهیزات، خودروی GLC دست کمی از دیگر خودروی‌های مرسدس بنز در این کلاس ندارد. در داخل کابین سیستم چندکاره لمسی با قابلیت تشخیص دست‌خط و اثر انگشت نیز وجود دارد که مرسدس بنز در نمایشگاه حال حاضر فرانکفورت از آن‌ها رونمایی کرده است.

خودروی سلول سوختی GLC مرسدس بنز، در حال حاضر آخرین تست‌های میدانی را پشت سر می‌گذارد. این شرکت هنوز تصمیم نهایی خود درباره نحوه عرضه این خودروی پاک به بازارهای جهانی را اعلام نکرده است؛ اما انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۹ در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها