نسخه سینمایی «برج تاریک» فروش و سروصدای زیادی نکرد، اما آیا گلن مازارا می‌تواند نسخه تلویزیونی آن را تبدیل به اثری موفق و پربیننده کند؟ انتخاب او به عنوان مدیر تولید این مجموعه اکشن و ماجراجویانه، گمانه‌زنی‌ها و البته امیدهای زیادی را در دل طرفداران مجموعه‌های تلویزیونی ایجاد کرده است. دلیل آن هم روشن و مشخص است؛ گلن مازارا، مدیر تولید مجموعه پرطرفدار و بسیار موفق «قدم‌زنی مردگان» است و پیش‌بینی می‌شود لمس جادویی او، شامل برج تاریک هم بشود!
کد خبر: ۱۰۷۲۳۴۴

شرکت سونی که امتیاز تولید نسخه‌های سینمایی و تلویزیونی نوول برج تاریک استفن کینگ را دارد، از مدت‌ها قبل خبر ساخت مجموعه‌ای براساس آن را داده بود. حالا که نسخه سینمایی نتوانسته واکنش مثبتی در بین دوستداران خود برانگیزد، توجه مدیران سونی به تولید مجموعه‌ای از آن معطوف شده است. گلن مازارا وعده تولید اثری جذاب و دیدنی را داده و این نکته، شوق زیادی بین طرفداران کارهای تلویزیونی ایجاد کرده است.

اما به جز این وعده، چیز دیگری درباره مجموعه برج تاریک مشخص نیست و کسی اطلاعی از کم و کیف آن ندارد. در حقیقت، برای منتقدان و تماشاگران مشخص نیست که داستان مجموعه در چه حال و هوایی و به چه شکلی تعریف خواهد شد. ظاهرا تمام علاقه‌مندان تا تولید و پخش اپیزود اول مجموعه باید صبر پیشه کنند. شرکت سونی برای این که میزان پرسش‌ها را کم کند، اعلام کرده فصل اول برج تاریک در 10 تا 13 اپیزود تهیه خواهد شد. تهیه‌کنندگان مجموعه این روزها در حال انتخاب هنرمندی هستند که باید وظیفه کارگردانی این اپیزود را به عهده بگیرد. پرسش مطرح شده این است که آیا یک فیلمساز واحد تمام اپیزودها را کارگردانی می‌کند، یا چند فیلمساز انجام این کار را به عهده خواهند گرفت. از درون کمپانی سونی خبر می‌رسد که قرار است فقط یک فیلمساز مامور انجام این کار شود. رسانه‌ها هم گمانه‌زنی درباره نام فیلمساز مورد بحث را شروع کرده‌اند. اما شرکت سونی تمام نام‌هایی را که در این رابطه مطرح شده، رد کرده و گفته کارگردان مجموعه فرد دیگری خواهد بود.

گلن مازارا در گفت‌وگویی درباره ماموریت تازه خود می‌گوید: «از چند دهه قبل تا به حال، طرفدار نوشته‌ها و داستان‌های دلهره‌آور استفن کینگ بوده‌ام. از فرصت فراهم شده برای تولید نسخه تلویزیونی برج تاریک، نهایت استفاده را خواهم برد. خیلی خوشحالم که با این مجموعه همکاری نزدیکی دارم و یکی از اعضای اصلی آن هستم. باورم این است که افسانه‌های تعریف شده در نوول کینگ، بیشتر به درد رسانه تلویزیون می‌خورد تا سینما. هر یک از ماجراها و کاراکترهای نوول، ارزش بسط و گسترش دارند و به تنهایی می‌توانند خوراک یک فصل از مجموعه را تامین کنند. امیدوارم تماشاگران قاب کوچک از آنچه تولید می‌کنیم، نهایت رضایت را داشته باشند.»

از قرار معلوم، ادریس آلبا یکی از دو بازیگر اصلی نسخه سینمایی، نقش کاراکتر خود را در نسخه تلویزیونی هم تکرار خواهد کرد، اما معلوم نیست متیو مکوناهی هم با مجموعه همکاری خواهد
داشت یا خیر.

مهبد آستانی

منبع: هالیوود ریپورتر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها