کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با جام جم آنلاین:

نسل کشی مسلمانان میانمار جنایت علیه بشریت است

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به سکوت مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال نسل کشی مسلمانان روهینگیای میانمار گفت: آنچه که در میانمار می گذرد جلوه ای از آپارتاید،نسل کشی و جنایت علیه بشریت است.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۰۷
نسل کشی مسلمانان میانمار جنایت علیه بشریت است

دکتر نوذر شفیعی در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: متاسفانه دولتهای اسلامی تاکنون اقدام موثری علیه جنایات دولت میانمار انجام نداده اند و باید دنیای اسلام با قاطعیت از مسلمانان آن کشور حمایت کند.

وی افزود: کشورهای اسلامی باید با اعمال فشارهای اقتصادی و سیاسی علیه رژیم میانمار از نسل کشی مسلمانان روهینگیا جلوگیری و حتی مسئله پاکسازی قومی مسالمانان را به عنوان تهدید علیه صلح جهانی در مجامع بین المللی مطرح کنند.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم تاکید کرد:کشورهای اسلامی باید از طریق سازمان ملل و دیگر سازمان های جهانی به دولت میانمار فشار وارد کرده و به محاکم بین المللی علیه جنایتکاران شکایت و اقدامات آنان را به عنوان جنایات جنگی علیه بشریت مطرح نمایند.

وی گفت: مسئله نسل کشی مسلمانان میانمار حوزه ای نیست که بین کشورهای اسلامی درباره آن اختلاف وجود داشته باشد چرا که هیچ کشور اسلامی منافع خاصی در آنجا ندارد.

وی افزود:درباره حوادث کشورهایی مانند سوریه و یمن ممکن است بین کشورهای اسلامی اختلافاتی وجود داشته باشد ولی مسئله میانمار می تواند عامل وحدت دنیای اسلام در حمایت از مسلمانان مظلوم روهینگیا باشد.

شفیعی یادآور شد:امروز مسلمان بودن یک هویت است و نوعی حس با هم بودن بین امت اسلامی در قبال عوامل تهدید کننده این هویت وجود دارد و هرگونه لطمه به هویت مسلمین کل دنیای اسلام را تحت تاثیر قرار می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها