استاندار اردبیل گفت: با اجرای طرح "چابک و هوشمند فرش دستباف" و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت مسئولان استان زمینه ایجاد حداقل یک هزار فرصت شغلی پایدار خانگی در خلخال فراهم شده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۷۷

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال، مجید خدابخش در بازدید از مرکز آموزش فرشبافی رسام عرب‌زاده اظهار داشت: هم‌اکنون با انتخاب خلخال به عنوان شهرستان نمونه هدف برای طرح "چابک و هوشمند فرش دستباف" با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت مسئولان استان، زمینه ایجاد حداقل یک هزار فرصت شغلی پایدار خانگی فراهم شده است.

وی افزود: موسسه فرش رسام عرب‌زاده به عنوان یکی از برندهای شناخته شده تولید و فروش فرش های دستباف در کشور و در عرصه بین‌المللی طرحی برای تولید و صادرات فرش آغاز کرده است که به طور حتم دستاوردهای موفقی در این زمینه به دنبال خواهد داشت که امیدواریم این موضوع مورد توجه واقع شود.

خدابخش بیان کرد: این مجموعه در قالب طرح "چابک و هوشمندسازی فرش دستباف" تاکنون در 14 استان کشور برای 14 هزار نفر شغل ایجاد کرده که بر اساس این طرح ارائه آموزش‌های لازم و تهیه کلیه تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز بافندگان فرش بر عهده موسسه بوده و هر بافنده ظرف سه ماه یک قطعه فرش دستباف را تکمیل می‌کند.

استاندار اردبیل بیان کرد: نحوه همکاری بافندگان و موسسه فرش رسام زاده با عقد فرارداد کار معین بین طرفین و با رعایت کلیه مقررات قانون کار و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است که تاکنون 600 نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند که 200 نفر از آنان آموزش‌های لازم اخذ و این تعداد دار قالی نیز تهیه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها