ایران خودرو با نیسان موتور قرارداد همکاری منعقد می‌کند و این قرارداد می‌تواند به حمایت از بازار فولاد داخلی منجر شود. به گزارش جام‌جم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ایران، این توافقنامه، تولید خودروهای داتسون با قیمت مناسب را در ایران به ارمغان می‌آورد و ایران خودرو نیز اجازه خروج برخی مدل‌های قدیمی خود را صادر کرده و آنها را از رده خارج می‌کند.
کد خبر: ۱۰۷۱۸۷۰

این همکاری نه‌تنها به تقویت بخش خودروی داخلی کمک خواهد کرد، بلکه سبب تقویت بخش فولاد ایران بویژه مقاطع تخت هم خواهد شد. به گفته مدیرعامل ایران خودرو، انتظار می‌رود این قرارداد مارس 2018 به امضا برسد. گفته می‌شود نیسان به دنبال برنامه‌ریزی برای عرضه چند هزار خودرو در سال است و در نتیجه این قرارداد جدید می‌تواند سبب توسعه و گسترش بازار خودرویی این تولیدکننده در ایران باشد.

صنعت خودرو در ایران بزرگ‌ترین صنعت غیرنفتی کشور است که تولید ناخالص داخلی آن 10 درصد است. ایران قصد دارد با شرکت‌های ژاپنی در زمینه به‌روزرسانی فناوری‌ها همکاری کند و پیش از این سعی داشت با هوندا، تویوتا و میتسوبیشی همکاری داشته باشد.

با این اقدام، صنعت فولاد داخلی کشور از توسعه بخش خودرویی بی‌بهره نمی‌ماند، چون بخشی از مواد اولیه برای تولید خودروی داتسون به صورت محلی عرضه و تامین می‌شود. به گزارش متال اکسپرت، انتظار می‌رود شرکت فولاد مبارکه که بزرگ‌ترین تولیدکننده مقاطع تخت کشور است، از این قرارداد بیشترین سود را ببرد.

به‌طور ویژه فولاد مبارکه در چهار ماهه اول سال 96 بالغ بر 64 درصد صادرات خود را کاهش داده و بر تامین نیاز داخلی تمرکز کرده است. مصرف داخلی مقاطع تخت در ایران در مدت مشابه چهار ماهه 3/4میلیون تن بود که حدود 24 درصد بیشتر از چهار ماهه اول سال 95 بوده و تولید نیز 14 درصد رشد داشته و به 3/7 میلیون تن رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها