آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی ایرانی که به تازگی کنسرتی در شهرستان گچساران اجرا کرده است قصد دارد با هنرمندان شهرستانی کنسرت‌های خود را ادامه دهد.
کد خبر: ۱۰۷۱۴۷۷
گچساران طعم موسیقی گرفت

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، کیوان ساکت که این روزها برای برگزاری چند پروژه موسیقایی در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارد، گفت: طبق برنامه ریزی هایی که از چند روز قبل با همراهی تعدادی از هنرمندان شهرستان یاسوج انجام گرفته بود، کنسرتی را بعد از سی سال در شهرستان گچساران به همت گروه «کرنا» به سرپرستی احمد پروازی اجرا کردیم که این برنامه به نوعی اولین اجرای زنده در حوزه موسیقی اصیل ایرانی بود که طی سال های اخیر با این شکل و شمایل در شهرستان گچساران برگزار شد.

وی افزود: در این کنسرت که با همراهی تعدادی از نوازندگان بومی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت برای اولین بار گروهی سه نفره از بانوان هنرمند در قالب گروه «کُر» نیز همراه ما به اجرای برنامه پرداختند که این حضور با توجه به اجرای کنسرت در شهرستان کوچکی چون گچساران می تواند اتفاق خوبی باشد به همین جهت از کسانی که در این راه کمک ما بودند تشکر می کنم. مخاطبان شهرستانی می دانند نصب بنرهای تبلیغاتی یک کنسرت موسیقی در شهرستان و مواردی از این دست بدون همکاری و همیاری دستگاه های مرتبط دولتی امکان پذیر نیست و من همین جا از تمامی مسئولان استان به ویژه مهمانسرای جهانگردی شهرستان یاسوج که مجدانه همراه گروه بودند قدردانی می کنم.

این آهنگساز و نوازنده باسابقه تار ضمن معرفی گروه اجرایی کنسرت های گچساران و یاسوج گفت: در این کنسرت ها که با اجرای قطعات با کلام و بی کلام همراه بود کاظم کریمی خواننده، احمد پرواز نوازنده نی، مرتضی جابری نوازنده تارباس، حمید آقاجانی نوازنده تار، محسن نیک پی نوازنده سه تار، محسن رحمتی نوازنده تمبک، محمد افشارپور نوازنده دف، محسن نیکپور نوازنده سنتور، احسان باسوری نوازنده کمانچه و غزال انصاری، شهین مهدی پور و کبری فرهمندیان اعضای گروه کر، گروه اجرایی کنسرت گروه «کرنا» را در این دو اجرا تشکیل می دادند که خوشبختانه هر کدام از اجراها با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان همراه بود.

ساکت افزود: من در برخی از شهرستان ها بنا به اقتضائاتی که در اجرای حرفه ای گروه های موسیقی در کنسرت های شهرستان وجود دارد از گروه وزیری استفاده می کنم اما در برخی از شهرستان ها نیز بعضا با هنرمندان شایسته و مستعدی روبه رو می شوم که تصمیم می گیرم با همین جوانان در شهرستانی که آنها زندگی می کنند، کنسرت برگزار کنم. به هر صورت برگزاری کنسرت در شهرستان های گچساران و یاسوج یکی از گام های جدید من در توجه به استعدادهای شهرستانی بود و طی ماه های آینده در استان های اصفهان و گیلان نیز کنسرت هایی را با هنرمندان بومی منطقه اجرا خواهم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: بدون تردید یکی از مهم ترین برنامه های من در ماه های آینده توجه به هنرمندان شهرستانی است زیرا نباید اجازه دهیم این افراد از مسیر ارزشمندی که در آن قرار دارند دلسرد شوند. این هنرمندان در کنار اجراهای زنده به آموزش نیاز دارند و لازم است هنرمندانی که می توانند در این عرصه به آنها کمک کنند با حضور درشهرستان ها مشوق اصلی آنها باشند. من تصمیم دارم در آینده ای نزدیک موسیقی محلی هر یک از مناطق مختلف ایران را تنظیم و با هنرمندان بومی در همان شهرستان اجرا کنم که امیدوارم بتوانم این فرصت را پیدا کنم تا در تمام ایران این اتفاق بیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها