معاون وزیر راه گفت: اربعین امسال رانندگان خودروهای شخصی باید تا فاصله‌ای از مرز، خودروی خود را در پارکینگ‌های ویژه پارک کرده و ادامه مسیر تا نقطه صفر مرزی را با خودروی عمومی طی کنند.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۲۲
جلوگیری از تردد خودروهای شخصی به مرز در سفر اربعین

‌به گزارش جام جم آنلاین از فارس، داو‌د کشاورزیان ‌درباره تمهیدات تردد زائران اربعین امسال، اظهار کرد: امکانات زیربنایی در نقاط مرزی نسبت به سال‌های گذشته روز به روز از وضعیت بهتری برخوردار شده است،‌ جاده‌ها تعریض می‌شوند تا به رفت‌وآمد اتوبوس‌ها و خودروها کمک کرده و با سهولت بیشتری زائران را به مقاصد خود بازگردانند.

وی با اشاره به اینکه اغلب سفرهای عتبات عالیات در اربعین زمینی است، بیان کرد: در زمان رفت مشکل کمتری وجود دارد اما مشکل اصلی در زمان برگشت زائران است به طوری‌که هر ساله روند صعودی داشته و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر تلاش می‌کنند حداکثر ظرفیت را به این امر اختصاص دهند.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کشاورزیان عنوان کرد: خوشبختانه در سال گذشته در اربعین مشکلات کمتری نسبت به سال 94 داشتیم و امیدواریم امسال نیز ساماندهی بهتری شود و امکانات بیشتری برای بازگشت زائرین بسیج شود و کار به نحو بهتری انجام گیرد.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان خودروهای شخصی حتماً در پارکینگ‌های درنظر گرفته شده خودروهای خود را پارک کرده و ادامه مسیر را با خودروهای عمومی طی کنند، تصریح کرد: استفاده از خودروهای شخصی تا فاصله‌ای از مرز آزاد است و در نزدیکی مرز پارکینگ‌هایی تعبیه شده و جابه‌جایی در ادامه مسیر تا نقطه صفر مرزی با خودروهای درون‌شهری صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه ایجاد پایانه‌های مرزی جزء وظایف این سازمان در حوزه بین‌الملل است، گفت: پایانه مرزی رازی در شهرستان خوی در دست احداث است و در برخی از پایانه‌های نیز عملیات ساختمانی تکمیلی داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره بالا بودن نرخ عوارض محور همدان-ساوه گفت: عوارض‍ی‌ همدان- ساوه خصوصی است پس نرخ عوارض آزادراه‌ها باید به گونه‌ای تعیین شود که سرمایه‌گذاران را برای ورود به ساخت آزادراه‌ها ترغیب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها