رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: پرونده جنگل‌های هیرکان برای ثبت جهانی تا ده بهمن آماده می‌شود و این مساله به رونق حوزه گردشگری کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۶۴

جنگل‌های هیرکانی یا جنگل‌های مختلط خزری ـ هیرکانی یک زیست‌ منطقه در زیست‌ بوم جنگل‌های مختلط پهن‌ برگ حاشیه جنوبی دریای خزر به مساحت 55 هزار کیلومتر مربع است که در حاشیه جنوبی و جنوب غربی دریای خزر و در دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان واقع است.

این جنگل از منطقه هیرکان جمهوری آذربایجان آغاز شده و تا استان گلستان در ایران امتداد دارد و در ایران مورد حفاظت مشترک سازمان محیط‌زیست و سازمان میراث فرهنگی است. این جنگل با قدمت 40 میلیون سال یکی از ارزشمندترین جنگل‌‌های جهان به‌شمار می‌‌آید و از آن به عنوان موزه طبیعی یاد می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اصغر مونسان در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان درباره طرح گردشگری جزیره آشوراده نیز عنوان کرد: آشوراده در دستور کار قرار دارد، اما بنا نیست آنجا محل حضور تعداد زیادی از مسافران و گردشگران باشد ؛ چرا که در این صورت چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

وی در ادامه با بیان این‌که هر گردشگر در کشور به اندازه 30 بشکه نفت درآمد تولید می‌کند و باید به این مهم توجه شود، افزود: هیچ حوزه‌ای بهتر از گردشگری، به کشور در تحقق اشتغال کمک نمی‌کند. نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان نیز گفت: متاسفانه به دیوار تاریخی گرگان بی توجهی شده و بخشی از خشت‌های آن مفقود شده است، در حالی که حوزه گردشگری و دیوار تاریخی گرگان موضوع اصلی سرمایه‌گذاری در استان است. آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی عنوان کرد: اقتصاد گلستان بر پایه کشاورزی می‌چرخد، در حالی که با این شرایط کشاورزی؛ آب و خاک را نیز از دست می‌دهیم.

امام جمعه گرگان با بیان این‌که دیوار تاریخی گرگان می‌تواند فضای گردشگری خوبی برای استان ایجاد کند، افزود: ما درخواست توجه ویژه به استان گلستان را داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها