استرالیا مسافر روسیه می‌شود یا عربستان سعودی؟

هیجان صعود؛ از ملبورن تا جده

معادلات صعود در گروه B مقدماتی جام‌جهانی در آسیا پیچیده‌تر از آنچه هست می‌شد اگر بازی هفته گذشته ژاپن و استرالیا مساوی شده بود، اما ژاپن هفته گذشته با پیروزی 2 بر صفر مقابل استرالیا صعود زودهنگام خود را به جام‌جهانی 2018 جشن گرفت. حالا از میان عربستان و استرالیا یک تیم بلیت روسیه را در پایان بازی‌های امشب به دست می‌آورد و تیم دیگر هم راهی مرحله پلی‌آف خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۷۸

هر دو تیم در حال حاضر 16 امتیازی هستند، اما عربستان به لطف تفاضل گل بهتر، بالاتر از استرالیا قرار دارد. این یعنی اگر هر دو تیم عربستان و استرالیا پیروز شوند، شانس صعود مستقیم عربستانی‌ها بیشتر است. البته نباید فراموش کرد حریف روز آخر عربستان به مراتب تیم‌تر از حریف روز آخر استرالیاست. عربستانی‌ها امشب باید به مصاف ژاپن بروند؛ تیمی که صدرنشین گروه است، اما این بازی برایش حکم یک دیدار تشریفاتی را دارد. طبیعتا وقتی انگیزه کمتر باشد، توانایی هم پایین می‌آید. نگرانی استرالیایی‌ها هم از همین بابت است. این که مبادا ژاپن این بازی را جدی نگیرد.

البته استرالیا در وهله نخست باید خودش به بهترین شکل ماموریتش را انجام دهد. با توجه بعد مسافت بین ملبورن و جده، امکان همزمانی دیدارهای روز پایانی گروه B وجود نداشت. به همین خاطر ابتدا تیم‌های استرالیا و تایلند از ساعت 14 و 30 دقیقه به وقت تهران به مصاف هم می‌روند و سپس از ساعت 22 نوبت به دیدار عربستان و ژاپن می‌رسد. با این تفاصیل، استرالیایی‌ها اگر می‌خواهند با خیالی آسوده، تماشاگر بازی آخر باشند، ابتدا باید با نتیجه‌ای پرگل تایلند را شکست بدهند. تایلند در این گروه باخت پرگل کم نداشته؛ 4بر صفر مقابل عراق، 4بر صفر مقابل ژاپن، 3 بر صفر مقابل عربستان و 3 بر یک مقابل امارات. شرایط تفاضل گل در گروه B به‌گونه‌ای است که اگر استرالیا مثلا با اختلاف چهار گل تایلند را ببرد، عربستان برای صعود حتما باید با اختلاف دو گل ژاپن را شکست بدهد. به همین نسبت اگر استرالیا مثلا با اختلاف پنج شش گل تایلند را ببرد عربستان هم مجبور است سه چهار گل به ژاپن بزند. اما در شرایط مساوی (اگر هر دو با نتیجه مشابه ببرند یا مساوی کنند) این عربستان است که مستقیم راهی جام‌جهانی می‌شود.

امارات به دنبال معجزه

در این گروه امارات 13 امتیازی، حداقل روی کاغذ این شانس را دارد که به عنوان تیم سوم راهی مرحله پلی‌آف شود. البته برای سوم شدن امارات در این گروه باید اتفاقاتی شبیه معجزه رخ دهد. این یعنی استرالیا یا عربستان امروز ببازند و امارات با نتیجه‌ای پر گل (5 بر صفر در صورت شکست استرالیا و 7 بر صفر در صورت شکست عربستان) عراق را شکست بدهد؛ اتفاقی که حتی فکر کردن به آن هم دور از ذهن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها