سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که 70 تا 90 درصد مرگ‌ومیر‌ها و مصدومیت‌های ناشی از تصادفات به‌دلیل خطای انسانی مانند سرعت غیرمجاز، خواب‌آلودگی و صحبت با تلفن همراه است، گفت: حمل و نقل ریلی 70 برابر ایمن‌تر از حمل و نقل جاده‌ای است.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۵۲

به گزارش جام‌جم، ایرج حریرچی افزود: حمل و نقل ریلی 70 برابر ایمن‌تر از حمل و نقل جاده‌ای است و با گسترش آن می‌توانیم تا حد زیادی از معرض خطاهای انسانی خارج شویم و امیدواریم گسترش خطوط ریلی با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این‌که پرداختی از جیب مردم در دو سه سال گذشته، 16/7 درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: کاهش پرداختی از جیب مردم باعث شد تا مردم 17 هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت کمتر هزینه کنند.

وی گفت: طبق گفته وزیر رفاه، 7درصد مردم بیمه نیستند که احتمال دارد این افراد فاقد کارت ملی و شناسنامه باشند، یا این‌که به‌دلیل تمکن مالی، به بیمه نیاز نداشتند، یا در این خصوص اطلاعات کافی ندارند.

حریرچی گفت: در زمینه بیمه شدن ایرانیان، از متوسط 81/5 درصد قبل از طرح تحول به بالای 93درصد رسیدیم که پوشش خوبی است. هیچ ایرانی‌ای وجود ندارد که مراجعه کند و تحت پوشش بیمه قرار نگیرد.

وی با بیان این‌که درصد پوشش در روستاها 96/7 درصد و در شهر‌ها 91/7درصد است، گفت: طبق آمارها هیچ تفاوتی بین فقرا و ثروتمندان از نظر پوشش بیمه‌های درمانی پایه وجود ندارد، اما از نظر پوشش بیمه‌های تکمیلی با توجه به این‌که فقط 20/4 درصد مردم بیمه تکمیلی دارند، تفاوت قابل توجهی بین دهک اول و پنجم جامعه از نظر پوشش بیمه تکمیلی وجود دارد، به این صورت که پوشش بیمه تکمیلی در روستاها 5/7 درصد و در شهرنشینان 25/7 درصد است.

حریرچی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که 81 میلیون و 150 هزار دفترچه بیمه درمانی در کشور صادر شده است و بین شش تا هفت میلیون نفر در کشور دو دفترچه بیمه دارند، حدود 38 میلیون و 883 نفر دفترچه بیمه سلامت دارند که 47/92 درصد جمعیت کشور هستند، حدود 36 میلیون و 221 نفر دفترچه بیمه تامین‌اجتماعی دارند که حدود 44/6درصد ایرانیان را در بر می‌گیرد، حدود یک میلیون و 245 هزار نفر معادل 1/43درصد ایرانیان دفترچه بیمه کمیته امداد را دارند و حدود چهار میلیون و 800 هزار نفر دفترچه بیمه خدمات سلامت نیروهای مسلح را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها