فاطمه نوری، یکی از قدیمی‌های راگبی بانوان است که از سال 83، فعالیت خود را در این رشته، همزمان با راه‌اندازی راگبی بانوان در ایران شروع کرده و از سال 87 به طور رسمی داوری خود را با المپیاد ایرانیان استارت زده است. او اولین داور بانوی مسلمان دنیاست که با حجاب اسلامی در رشته راگبی در مسابقات قهرمانی آسیا قضاوت کرده و داور بین‌المللی راگبی ایران است که با دریافت مدرک داوری‌اش از فدراسیون جهانی راگبی به جمع داوران جهانی پیوست.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۵۸

فاطمه نوری، خواهری به نام زهرا دارد که سابقه عضویت و بعد از آن سرمربیگری تیم ملی راگبی زنان ایران را دارد. این دو خواهر کمک زیادی به راگبی بانوان در ایران کرده‌اند. دعوت بانوان راگبی باز ایران به آلمان و شرکت در تورنمنت‌های مختلف به واسطه چهره جهانی بودن این دو خواهر صورت گرفت. البته بانوان راگبی آلمان نیز در آینده‌ای نزدیک به ایران خواهند آمد. سال 94 از شبکه ZDF آلمان برای بازدید از تیم باشگاهی راگبی بانوان ستارگان به ایران آمدند، چرا که راگبی بازی کردن بانوان ایران با حجاب و پوشش اسلامی برای آنها جالب توجه بود. گزارشگری که همراه با ZDF به ایران آمده بود، ملیت ایرانی-آلمانی داشت و از دوستان زهرا نوری، سرمربی باشگاه ستارگان تهران و مربی سابق تیم ملی راگبی بانوان ایران بود. وی کمک زیادی کرد که مقدمات دعوت از تیم ملی راگبی بانوان ایران در آلمان فراهم شود.

راگبی علاقه مشترک یا به گونه‌ای عشق مشترک خواهران نوری است. چندی پیش هر دو همزمان دوران بارداری خود را پشت سرگذاشتند. با وجود تصوراتی که ایجاد شده بود و برخی معتقد بودند بعد از به دنیا آمدن فرزندشان ورزش را رها خواهند کرد، هر دو نشان دادند که نقش مادرانه از حرفه ورزشی‌ آنها جدا نیست. هر دو مصمم‌تر از قبل بازگشته‌اند اما این‌بار در کنار پسرانشان یکی قضاوت می‌کند و دیگری هدایت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها