مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان با اشاره به علاقه‌مندی مراکز به میزبانی چنین جشنواره‌ای در سطح ملی گفت: بی‌شک این آرزوی هر مرکز برای میزبانی هنرمندان و برنامه‌سازان سرزمینش است و این میل برای مردم خونگرم کردستان دوچندان بوده است. از این رو با استقبال از پیشنهاد معاونت امور استان‌ها و علاقه استاندار کردستان و همراهی جدی برای برگزاری این جشنواره، کردستان میزبان بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۶۵

به گزارش روابط عمومی جشنواره، ابوالقاسم امان‌اللهی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در سفر به کردستان و برشمردن ویژگی‌های این استان بیان کرد: ایشان بر ویژگی‌های مردم کردستان نظیر استقامت، هوشیاری، مجاهدت و با فرهنگ بودن تاکید کردند و آن را استان فرهنگی نامگذاری کردند. بر این اساس، نگاه ما نیز تاسی بر این نامگذاری است و تلاش خواهیم کرد این ویژگی‌های شاخص کردستان را در میزبانی جشنواره به نمایش بگذاریم. وی با تاکید بر تاثیر شگرف جشنواره استان‌ها در بلوغ و تعالی تولیدات و شکوفایی استعدادهای ناشناخته در اقصا نقاط کشور اظهار کرد: این تاثیر بویژه در مناطق محروم و دوردست کشور که فرصت پیدا می‌کنند در میدان معتبری خودآزمایی کنند و به باور و اعتماد لازم برای ادامه راه دست پیدا کنند، بیشتر دیده می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان افزود: کردستان را رنگین‌کمان فرهنگی ایران می‌دانیم و این مرکز از مراکز قدیمی و باسابقه در میان مراکز است و تاکنون نیز برتری‌هایی را کسب کرده است، با این حال نگاه ما در میزبانی و برپایی جشنواره توجه به نیروهای خلاق و جوان و بهره‌گیری از ایده‌های آنان با تکیه بر نگاه مدیران پیشکسوت و بهره‌گیری از تجربیات گذشتگان است و امیدواریم مدیران کمیته‌های هفتگانه میزبان با تکیه بر خلاقیت و ابتکارات خود، مشعل توفیقات مرکز را روشن نگه دارند.

وی با معرفی کمیته‌های تعیین شده در ستاد برگزاری جشنواره بیستم تولیدات مراکز استان‌ها و برنامه‌های هفته فرهنگی هنری کردستان، گفت: با تشکیل ستاد اجرایی جشنو‌اره، پنج کمیسیون و هفت کمیته، شرح وظایف هر یک به دقت تعیین شده و دبیران و اعضای کمیته‌ها در حال انجام فعالیت‌های خود هستند. مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان با اشاره به انجام امور زیرساختی و فراهم‌آوری تسهیلات لازم برای برپایی جشنواره توضیح داد: با حمایت‌های استاندار کردستان، آمادگی میزبانی 800 تا یکهزار نفر مهمان را داریم. تمام هتل‌های درجه یک و دوی مرکز استان با ساماندهی مجدد، آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط برای حمل‌ونقل، اسکان، تشریفات، پذیرایی و... برای معرفی استان کردستان و خدمتگزاری به مهمانان آماده هستند.

وی ادامه داد: سالن همایش مرکز صداوسیمای کردستان محل برگزاری افتتاحیه، سینما بهمن سنندج محل اختتامیه و دانشگاه کردستان نیز میزبان برگزاری کمیسیون‌های پنجگانه (صدا، سیما، خبر، موسیقی، پژوهش) به‌همراه کمیسیون مجازی هستند.

امان‌اللهی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع‌ دستی استان کردستان عنوان کرد: بر این باوریم که صنایع دستی پیوند هنر و معنویت است و از این رو برنامه‌های متنوعی در این مدت به منظور شناساندن ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان به مهمانان خواهیم داشت. وی افزود: از دیگر برنامه‌ها برپایی تور یکروزه شهرستان مریوان است که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری همچون دریاچه زریوار و منطقه اورامانات معروف به هزارماسوله، یادمانی از سال‌های دفاع‌مقدس هم با خود به ‌همراه دارد.

امان‌اللهی با اظهار امیدواری از برپایی موفقیت‌آمیز این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره ظرفیت خوبی برای معرفی و توسعه هر چه بیشتر استان کردستان در حوزه‌های مختلف است و با توجه به حضور افراد نخبه و تاثیرگذار، هنرمندان، کارشناسان و برنامه‌سازان در این جشنواره، امیدواریم زوایا و ظرفیت‌های پنهان استان کردستان بهتر معرفی شود.

گفتنی است بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صداوسیما 14 تا 16شهریور در شهر سنندج برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها