دونالد ترامپ، سال گذشته پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و در جریان مبارزات خود در ایالت کارولینای شمالی از یک واقعیت تلخ پرده برداشت. به گفته نامزد حزب جمهوریخواه «امنیت برخی شهرهای آمریکا نسبت به افغانستان خراب‌تر است‌.» گرچه این اظهار نظر در نگاه اول یک شعار انتخاباتی پر طمطراق برای تخریب ساکن آن زمان کاخ سفید به نظر می‌رسید، اما با گذشت یک سال از این ماجرا شاهد به عینیت رسیدن این ناامنی هستیم.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۲۴

در جریان درگیری‌ها و تظاهرات خشونت‌آمیز 12 آگوست (21 مرداد) سفیدپوستان افراطی و مخالفانشان در شارلوتزویل ایالت ویرجینیای آمریکا، یک کشته و حدود 20 مجروح برجای ماند‌. دو مامور پلیس آمریکا هم در همین شهر در سانحه سقوط بالگرد جان باختند. این اتفاق سبب شد بار دیگر افکار عمومی در آمریکا و حتی جهان به ناامنی در شهرهای ایالات متحده معطوف شود.

در عین حال این ناامنی سبب شده دولت و حاکمیت در این کشور هزینه‌های بسیاری را در شهرهای مختلف برای تامین امنیت هزینه کند. هزینه‌هایی که می‌تواند گره از مشکلات عدیده بهداشتی، درمانی و شبکه سلامت در این کشور بازکند، ولی به ناچار باید برای تنفرزدایی از کشور هزینه شود.

جدول زیر، نشانگر بخشی از هزینه‌های هنگفتی است که آمریکا برای تامین امنیت شهرهای خود می‌کند. در واقع پلیسی شدن امنیت در آمریکا چنین بار سنگینی را بر بودجه کلی این کشور نهاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها